//
کدخبر: ۳۶۰۰۱۲ //

اختصاصی/ ماسک بهتر است یا واکسن؟

گرچه شدت کرونا و سویه امیکرون نسبت به قبل بسیار کمتر شده اما نمی‌توان همه‌گیری را تمام‌شده دانست.


اختصاصی/ ماسک بهتر است یا واکسن؟
به گزارش فرتاک نیوز،

درست زمانی که بیشتر مردم ماسک‌های خود را کنار گذاشته‌اند، برخی از خبرها حاکی از آن است که یک بار دیگر باید برای استفاده از آنها آماده شد. به عنوان مثال، در برخی از کشورها با افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ دستور استفاده از ماسک در فضاهای باز صادر شده است. در شهر نیویورک، اجبار ماسک برای کودکان نوپا ۲ تا ۴ ساله که در مهدکودک و پیش دبستانی حضور دارند، در ۱۳ ژوئن به پایان رسید. یک دستور کوتاه مدت چهار روزه برای ماسک در محیط‌های داخلی در فیلادلفیا در بهار گذشته وجود داشت که پس از استناد وزارت بهداشت به بهبود شرایط، لغو شد.

و البته، در حال حاضر، قوانین متفاوتی در فرودگاه‌های مختلف در سراسر ایالات متحده وجود دارد. ماسک در فرودگاه لس‌آنجلس مورد نیاز است اما برای مثال در فرودگاه بین المللی اورلاندو نه. با عدم ثبات در سراسر کشور و حتی در همان ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی محلی، جای تعجب نیست که آمریکایی‌ها گیج شده و اعتماد خود را به سلامت عمومی از دست بدهند.

دکتر الکسا مالچوک،‌ استادیار دانشکده پزشکی در این باره می‌گوید: تغییر مکرر سیاست‌های بهداشت عمومی قطعاً گیج‌کننده است، به‌ویژه اگر آموزش بهداشت عمومی نداشته باشید که اکثر کشورهای جهان ندارند. وظیفه ما به عنوان متخصصان پزشکی این است که داده‌ها را برای بیماران و اعضای جامعه خود تحلیل و ترجمه کنیم.

دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی در رشته پیشگیری بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت معتقد است: عدم ارتباط واضح از سوی مقامات دولتی دقیقاً موضوع جدی‌ای است. بخشی از آن به این دلیل است که زمانی که کووید برای اولین بار به صحنه آمد، رهبری سیاسی ما به جای داشتن یک سیاست ملی، گفت: «من آن را به ایالت‌ها واگذار می‌کنم» و در لحظه‌ای که آن‌ها این کار را کردند، فرمانداران مختلفی داشتیم که چیزهای مختلف دیگری می‌گفتند. ما دچار سردرگمی هستیم چون ما یک سیاست ملی و جامع نداشتیم.

محققان دریافتند که رعایت پوشیدن ماسک، صرف نظر از سیاست موردنظر در این حوزه، ممکن است از گسترش عفونت‌های COVID-19 جلوگیری کند. این در حالی است که بیشتر مطالعات انجام شده در مورد ارزیابی دستورات ماسک، ارتباطی بین دستورات استفاده از ماسک و مهار انتشار یا بستری شدن در بیمارستان نشان نمی دهد.

یک مطالعه منبع معتبر CDC که در اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد، مدارس آریزونا را در شهرستان‌های ماریکوپا و پیما بررسی کرد. نتایج نشان داد که مدارس بدون نیاز به ماسک ۵.۳ برابر بیشتر از مدارسی که سال تحصیلی را با اجبار ماسک شروع کرده بودند در معرض شیوع کووید۱۹ قرار داشتند.

این در حالی است که تزریق واکسن با دزهای استاندارد طی یک سال گذشته تا حد چشمگیری موجب کاهش نرخ ابتلا به کرونا یا نوع شدید این بیماری شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۰۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان