//
کدخبر: ۳۵۹۹۱۴ //
رابطه جتسی- مشکلات جنسی- دانستنی‌های جنسی

عمده مشکلات زنان و مردان در رابطه جنسی را بشناسید

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع مشکلات جنسی که ممکن است در خانم‌ها و آقایان به وجود آید، آشنا کنیم؛ بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

عمده مشکلات زنان و مردان در رابطه جنسی را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 مشکلات جنسی یکی از دلایل مهمی است که باعث ازهم پاشیدن بنیان بسیاری از خانواده ها می شود. درصورتی که افراد از سلامت جنسی برخوردار نباشند، نمی توانند با شریک جنسی خود به درستی ارتباط برقرار کنند. به همین علت زندگی این افراد به مرورزمان با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.این مشکلات جنسی مختص به جنس خاصی نیست و در آقایان و همچنین خانم ها مشاهده می شود. هرکسی نیز ممکن است در دوران زندگی متأهلی خود با این مشکلات دست وپنجه نرم کند.وجود چنین مشکلات جنسی باعث می شود که فرد احساس ترس، وحشت، تنهایی و شرمندگی کند و به همین خاطر نتواند برای رفع آن اقدام کند؛ بنابراین افرادی که به بیماری های جنسی دچار هستند، شاید نتوانند تا مدت های طولانی برای درمان خود کاری انجام دهند. داشتن مشکل در روابط جنسی امری بسیار طبیعی است و امکان دارد هر فردی در برهه ای از زندگی خود آن را تجربه کند.این مشکلات به دلایل مختلفی به وجود می آیند که از جمله آن ها می توان به استرس و اضطراب اشاره کرد. استرس باعث می شود که میل جنسی کاهش پیدا کند و همین امر روی روابط جنسی در زندگی مشترک تأثیر می گذارد.

مشکلات جنسی تهدیدی جدی برای زندگی زناشویی هر فرد است. ریشه مشکلات جنسی در مسائل مختلفی نهفته است که باید آنها رابشناسیم .امروزه یکی از معیارهای قابل سنجش برای بررسی میزان خوشبختی زوجین، میزان رضایتمندی آنهااز روابط جنسی است.

1. نرسیدن به اوج لذت جنسی و ارگاسم

یکی از مشکلات جنسی و زناشویی شایع در بین زنان این است که به اوج لذت جنسی نمیرسند. در حقیقت، فقط حدود 15-20 درصد از همه زنان میتوانند در هنگام رابطه جنسی به اوج لذت خود برسند. البته حتی در این صورت نیز برای نزدیک شدن به ارگاسم به لرزش، تحریک دستی و… نیاز دارد.

2. مشکلات ناسازگاری از نظر جنسی

از جمله متداولترین مشکلات جنسی چیزی است که تراپیست ها آن را “اختلاف میل جنسی” مینامند. بدین معنا که یکی از طرفین بیشتر از دیگری رابطه جنسی می خواهد. در ابتدای رابطه، شریک زندگی با نیاز جنسی بالاتر احتمالاً انرژی وابسته به عشق شهوانی را در زندگی زناشویی حفظ میکند و سرگرم کننده خواهد بود. اما اگر میل جنسی طرف مقابل کمتر باشد، داشتن یک شریک زندگی که دائماً به دنبال رابطه جنسی است، ممکن است آزار دهنده شود. در چنین مواردی مشاوره جنسی میتواند با کار بر روی کشف نوع رابطه جنسی که هر دو نفر میخواهند میتواند عملکرد و اروتیسم زندگی جنسی آنها را بهبود بخشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که صحبت در مورد آنچه شما را آزار میدهد، میتواند شما را به همسرتان نزدیکتر کرده و تمایل شما را برای ایجاد عشق بیشتر کند.

3. مشکلات عملکردی اندام جنسی

هنگامی که یک مرد در یک رابطه جنسی یا زناشویی است، بیشترین مشکلات عملکردی انزال زودرس (PE) و اختلال نعوظ (ED) است. در هر دو مورد، مردان دچار اضطراب شدیدی در عملکرد جنسی می شوند که می تواند باعث شود آنها از رابطه جنسی لذت نبرند. زنانی که شریک زندگی آنها با بیماری ED روبرو هستند ممکن است احساس عدم اطمینان کنند که همسرانشان دیگر جذب آنها نمی شوند یا آنها را دوست ندارند. برای غلبه بر اضطراب عملکرد جنسی، مردان باید بر روی بدن خود تمرکز کنند و کمی کمتر در مورد شریک زندگی خود نگران باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۹۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان