//
کدخبر: ۳۵۶۳۳۵ //

عملکرد و آمار دولت سیزدهم در واردات واکسن کرونا

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در دولت گذشته تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ و تشکیل دولت سیزدهم فقط ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است.

عملکرد و آمار دولت سیزدهم در واردات واکسن کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام دارایی اظهار داشت: این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات موثری انجام شد و در این راستا ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دز واکسن ثبت سفارش شده که این رقم با اقدامات دولت دوازدهم فاصله زیادی دارد.

وی درباره تعداد کل واکسن‌های وارد شده در دولت دوازدهم و سیزدهم نیز توضیح داد و تاکید کرد: تعداد کل واکسن وارد شده قبل از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰  و همزمان با تشکیل دولت سیزدهم فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن بوده است در حالی که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در دوران دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دز واکسن رسیده است.

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون جمع کل واکسن‌های وارداتی به ایران ۱۶۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۷۲۸ دُز و جمع واکسن‌های داخلی نیز ۴۴ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۵۵ دُز بوده است.

مجموع واکسن‌های وارداتی و داخلی در ایران  ۲۰۷ میلیون و ۹۸ هزار و ۱۸۳ دُز است که بیش از ۱۵۰ میلیون دُز واکسن توسط مردم ایران استفاده شده است و بیش از ۵۷ میلیون دُز برای استفاده مردم موجود است تا با استقبال مردم از دزهای دوم و سوم برای تزریق این افراد مورد استفاده قرار گیرد؛ در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون نفر هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، هفت میلیون نفر دز دوم و ۲۹ میلیون نفر برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدامی نداشته‌اند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۲ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۰۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۵۸ دُز رسید.

مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور ۱۴۱ هزار و ۳۶۶ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ ، هفت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر است.رئیس سازمان غذا و دارو: فقط ۲۶میلیون دُز واکسن کرونا در دولت قبل ثبت سفارش شد

منبع: ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان