//
کدخبر: ۳۵۳۰۶۶ //

آیا سیب برای رفلاکس معده خوب و مفید است؟

سیب منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. تصور می شود که این مواد معدنی قلیایی ممکن است به تسکین علائم رفلاکس معده کمک کنند.

آیا سیب برای رفلاکس معده خوب و مفید است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

رفلاکس معده زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به سمت مری بالا می رود. برخی می گویند که خوردن یک سیب بعد از غذا یا قبل از خواب ممکن است با ایجاد یک محیط قلیایی در معده به خنثی کردن این اسید کمک کند. تصور می شود سیب های شیرین بهتر از انواع ترش عمل می کنند.

فواید و مزایای سیب برای رفلاکس معده

سیب حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول به نام پکتین است. پکتین ممکن است از تجمع یک نوع کلسترول در دیواره شریان ها جلوگیری کند. این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

پکتین همچنین ممکن است به موارد زیر کمک کند :

  • کمک به حذف سموم مضر از بدن

  • کوچک کردن یا جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

  • تاخیر در جذب گلوکز در افراد دیابتی

فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیب می توانند اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد را محدود یا از آن جلوگیری کنند. این می تواند از آسیب سلولی در آینده جلوگیری کند.

سیب همچنین حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان های بیوشیمیایی هستند. نشان داده شده است که پلی فنول ها خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

اورسولیک اسید موجود در پوست سیب نیز به دلیل خواص درمانی آن شناخته شده است. گفته می شود که در کاهش چربی و کاهش عضله نقش دارد.

اورسولیک اسید هنوز در انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است اگرچه مطالعات حیوانی امیدوارکننده است.

تحقیقات چه می گویند

اگرچه بسیاری از مردم موفقیت در درمان رفلاکس معده با سیب را گزارش می کنند هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

اکثر مردم می توانند سیب قرمز را بدون هیچ گونه عوارض جانبی بخورند بنابراین اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه ضرری ندارد. یک وعده معمولی یک سیب متوسط ​​یا حدود یک فنجان سیب خرد شده است.

عوارض و مضرات سیب برای رفلاکس معده

اگر چه سیب به طور کلی برای خوردن بی خطر است، انواع خاصی از سیب ممکن است علائمی را در افراد مبتلا به رفلاکس معده ایجاد کند.

سیب قرمز معمولا باعث افزایش علائم نمی شود. سیب سبز اسیدی تر است که می تواند تاثیر منفی برای برخی داشته باشد.

بقایای آفت کش ممکن است در پوست سیب معمولی وجود داشته باشد. خوردن پوست سیب با حداقل باقیمانده نباید عوارض جانبی ایجاد کند. اگر می‌ خواهید قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ ها را کاهش دهید،  باید سیب‌ های ارگانیک بخرید.

سیب های تازه بیش از فرم های فرآوری شده مانند آبمیوه، سس سیب یا سایر محصولات سیب توصیه می شود. سیب تازه به طور کلی دارای فیبر بالاتر و آنتی اکسیدان بیشتری است و تاثیر کمتری بر سطح قند خون شما دارد.

سایر درمان های رفلاکس معده

بسیاری از موارد رفلاکس معده را می توان با تغییر سبک زندگی درمان کرد. این موارد عبارتند از :

  • اجتناب از خوردن غذاهایی که باعث سوزش سر دل می شوند

  • پوشیدن لباس های گشادتر

  • کاهش وزن

  • بالا بردن سر تخت

  • خوردن وعده های غذایی کوچکتر

  • دراز نکشیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن

اگر تغییرات سبک زندگی کارساز نیست ممکن است بخواهید یک داروی بدون نسخه (OTC) را امتحان کنید مانند :

  • آنتی اسیدها

  • مسدود کننده های گیرنده H2 مانند فاموتیدین

  • مهارکننده های پمپ پروتون (PPIs) مانند لانزوپرازول و امپرازول

علیرغم اثربخشی آن ها در درمان سوزش سر دل، مهارکننده های پمپ پروتون خیلی خوب نیستند. آن ها مقصر عوارض جانبی مانند شکستگی استخوان و کمبود منیزیم هستند. همچنین تصور می شود که آن ها خطر ابتلا به اسهال ناشی از باکتری کلستریدیوم دیفیسیل را افزایش می دهند.

اگر داروهای بدون نسخه موثر نیستند باید با پزشک خود تماس بگیرید. آن ها ممکن است مسدود کننده های گیرنده H2 یا مهارکننده های پمپ پروتون با قدرت بالاتر را تجویز کنند.

اگر داروهای تجویزی کارساز نباشند پزشک ممکن است جراحی را برای تقویت قسمت تحتانی مری توصیه کند. این معمولا تنها به عنوان آخرین راه حل پس از امتحان همه گزینه های دیگر انجام می شود.

خلاصه

اگرچه داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی ممکن است علائم شما را تسکین دهند اما آن ها همچنین دارای پتانسیل عوارض جانبی منفی هستند. در نتیجه بسیاری از مردم به دنبال درمان های طبیعی برای درمان رفلاکس معده خود هستند.

اگر فکر می کنید سیب ممکن است به شما کمک کند آن را امتحان کنید. حتی اگر سیب علائم شما را تسکین ندهد، همچنان به یک رژیم غذایی سالم کمک می کند. به یاد داشته باشید که :

  • در صورت امکان سیب ارگانیک را برای کاهش قرار گرفتن در معرض آفت کش ها انتخاب کنید

  • پوست سیب های معمولی را جدا کنید تا حشره کش ها از بین بروند

  • از سیب سبز اجتناب کنید زیرا اسیدی تر هستند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان