//
کدخبر: ۳۵۲۲۳۹ //

چگونه در مورد پریود برای پسرها توضیح دهیم؟

فراموش نکنید که توضیح پریود برای پسرها کار آسانی نیست. ولی لازم است که در هر دوره ای به طور کامل به سوالات آن ها پاسخ دهید تا گمان نکنند این مساله شرم آور است.

چگونه در مورد پریود برای پسرها توضیح دهیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

گاهی اوقات پسرها در سنین کودکی یا بلوغ در مورد قاعدگی از مادر، خواهر یا نزدیکان خود آگاه می‌شوند. از آنجا که ممکن است توضیح پریود برای پسرها، برای صحبت کردن کمی ناخوشایند باشد، ولی بهتر است با فکر کردن در مورد آن از قبل، برای بحث آماده باشید.

توضیح روند قاعدگی برای پسرها

 

دانش خود را در مورد قاعدگی افزایش دهید.

توضیح دادن برخی مسائل بدون آمادگی از قبل برای بچه ها سخت تر است. قبل از بحث با کودک خود در هر سنی، بهتر است اطلاعات مربوط به چرخه قاعدگی را مرور کنید. می توانید اطلاعات مورد به سیستم تولید مثل را مرور کرده و اطلاعات کافی کسب نمایید. هرچه در دانش خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید، توضیح آن راحت تر خواهد بود. اگر کتابی پیدا کردید که قاعدگی برای کودکان را در آن توضیح داده است، حتما مطالعه کنید.

 

درباره رحم و عملکرد رحم برای او توضیح دهید.

اگر قبلا برای پسر خود توضیح داده اید که بچه ها چطور به دنیا می‌آیند، روند کار آسان تر خواهد بود. ولی اگر در جریان این موضوع نیست، ممکم است روند بحث طولانی تر شود. برای او توضیح دهید که هر زنی دارای “جایگاه کودک” به نام رحم است که کودک در آن رشد می کند. هر ماه بدن او برای نگهداری از نوزاد جدید آماده می‌شود، برای انجام این فرایند رحم باید به اندازه کافی قوی باشد.

به عنوان مثال، ممکن است یک مادر به فرزند خردسال خود بگوید: “هر زن رخمی دارد که جایگاه نوزادان تا زمان به دنیا آمدن است. نوزاد در آنجا رشد کرده و آماده به دنیا آمدن می‌شود. هر ماه بدن مادر برای بچه بعدی آماده می شود. در واقع لایه های رحم از بین رفته و خارج شده تا حسابی قوی شود.”

اگر کودک در درک اسم ها و مفاهیم مشکل دارد، با زبان ساده تر اسامی رسمی اندام های تولید مثل را برای او شرح دهید. برای مثال بگویید، رحم مانند یک بالون درون شکم یک زن است.

 

توضیح دهید که خونریزی در زمانی که کودک وجود ندارد، رخ می دهد.

برای کودک خود توضیح دهید زمانی که نوزاد درون رحم زن نباشد، رحم در آن ماه دیگر نیاز به پوشش ضخیم ایجاد شده برای نگه داری نوزاد ندارد. این پوشش به عنوان خون حل شده و از طریق واژن خارج می‌شود. شما می توانید این گونه برای کودک خود توضیح دهید: “اگر مادرها نخواهند که نوزاد دیگری داشته باشند، این پوشش فوق العاده قوی در رحم از بین رفته و نیازی به آن نیست. این پوشش به صورت خون از خانم ها خارج می‌شود.”

در مورد محصولات قاعدگی با آن ها صحبت کنید.

حتما برای آن ها توضیح دهید که این خونریزی به علت جراحت نیست و برای بچه دار شدن است. برای آن ها توضیح دهید که برای رعایت بهداشت و جلوگیری از خونریزی از تامپون یا پدهای بهداشتی استفاده می‌کنید.

برای آن ها اینطور توضیح دهید: “زنان باید خون خارج شده از خود را جمع آوری کنند و لباس خود را تمیز نگه دارند، برای همین از وسایل بهداشتی مانند تامپون و پد استفاده می‌کنند.”

توضیح پریود برای پسرهای بزرگتر راحت است، اگر پسرتان بزرگ است می‌توانید واضح تر در مورد محصولات و نحوه کارایی آن ها توضیح دهید.

برای پسران خود توضیح دهید: پریود مساله شرم آوری نیست!

 

 

نکات مثبت قاعدگی را برای آن ها توضیح دهید.

قاعدگی یک مساله طبیعی است نه موضوعی که از آن خجالت بکشند یا احساس شرم کنند. از بیان کلماتی مانند ناخوشایند، کثیف و … خودداری کنید. ممکن است پسرها فکر کنند که خونریزی مانند یک برش و جراحت دردناک است. به آن ها توضیح دهید که خونریزی ضرری ندارد و مانند خونریزی از زخم دردناک نیست. برای آن ها توضیح دهید که ممکن است خانم ها درد ناشی از گرفتگی عضلات را در بدن تجربه کنند ولی این درد ناشی از خونریزی نیست.

در توضیح پریود برای پسرها بگویید که قاعدگی بخشی سالم و عادی از رشد دختران است. درست مانند پسرها که تغییراتی در سن بلوغ دارند، دخترها نیز شروع به تغییر جسمی می‌کنند. توضیح دهید که زمانی که خون از بدن دخترها خارج شود نشان دهنده این است که بدن او برای بچه دار شدن آماده است و این توانایی بسیار هیجان انگیز است.

در مورد نحوه پاکسازی بدن توضیح دهید.

برای پسرها توضیح دهید که:” بدن دختران با بدن پسران متفاوت است. بخش عمده ای از بدن تمیز کردن از داخل به بیرون است. با شروع پریودی بدن دخترها شروع به پاکسازی می‌کند. وقتی سن دخترها بالاتر می رود، بدن روش جدیدی برای تمیز کردن شروع می کند.”

در مورد قسمت های مختلف بدن توضیح دهید.

توضیح دهید که بدن دخترها و پسرها باهم متفاوت است. زنان و دختران قسمت های مختلفی دارند که باید نوزاد را در بدن خون پرورش دهند که مردها این قسمت ها را ندارند. ممکن است نیاز باشد در مورد اصطلاحاتی مانند رحم، واژن و بارداری بیشتر توضیح دهید. می توانید این اصطلاحات را به صورت زیر توضیح دهید:

  • رحم به معنای جایی است که کودک در آن رشد می کند.

  • واژن نیز برای خارج شدن بچه از بدن مادر استفاده می شود. یا در صورت عدم وجود نوزاد، خون از آنجا خارج می شود.

  • بارداری نیز وقتی کودک در درون بدن مادر رشد می کند، اتفاق می افتد.

اگر پسر شما بزرگتر است ممکن است نیاز باشد تا کلمات پیچیده تری مانند قاعدگی، چرخه و …. را نیز توضیح دهید. تا جای ممکن پاسخ های خود را ساده بدهید تا فرزند شما به خوبی متوجه شود.

 

پریود، مساله شرم آوری نیست.

در توضیح پریود برای پسرها بگویید که هیچ مساله شرم آور و ناخوشایندی برای دخترها وجود ندارد. پریود دخترها را کثیف نمی کند. هرگز در برخورد با یک دختر که پریود هست احساس بدی نداشته باشند و با آن ها با احترام برخورد کنند. از مسخره کردن و اذیت دخترها در این دوره خودداری کنند. زیرا این دوره یک دوره طبیعی و نشان از سلامتی دخترهاست.

 

آموزش پریودی به کودکان خردسال

 

توضیح پریود برای پسرها در خردسالی

  • از همان سنین کودکی گفتگو در مورد این مسائل را با فرزند خود آغاز کنید. اگر پسر شما قبل از سن بلوغ سوالی داشت، کاملا دقیق و به زبان خود آن ها برایشان توضیح دهید. بگذارید هر سوالی دارند به شما اعتماد کرده و به خودتان برای گرفتن پاسخ مراجعه کنند.

  • کودکان خردسال بسیار کنجکاو و مشاهده گر هستند، اگر متوجه پد بهداشتی در سطل زباله شدند یا در فروشگاه با محصولات قاعدگی روبه رو شدند و پرسیدند: “این چیست؟” بگویید پد بهداشتی، تامپون و … . اگر پیگیری کردند توضیح دهید که خانم ها از آن برای تمیز نگه داشتن خود استفاده می‌کنند. با بالغ شدن پسرها سوالات عمیق تر شده که نیاز است با مطالعه به آن ها پاسخ دهدی.

  • اگر کودک شما در یک مکان عمومی سوالات خود را پرسید از واژه “بعدا در خانه در مورد آن صحبت می‌کنیم” خودداری کنید. زیرا ممکن است فرزند شما گمان کند مساله شرم آوری است. حتی اگر افراد دیگری نیز در اطراف شما بودند، سعی کنید پاسخ کوتاهی به آن ها بدهید و اگر پاسختان مفید نبود همان شب در منزل موضوع را پیگیری و توضیح دهید.

  • پاسخ ها را با توجه به سن و بلوغ عاطفی فرزندانتان تنظیم کنید. پاسخ های خود را خیلی پیچیده نکنید و به همان اندازه که کودک کنجکاوی کرده است پاسخ دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان