//
کدخبر: ۳۵۰۳۹۵ //

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ اعلام شد

هیات وزیران امروز شنبه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ در بخش‌های دولتی و خصوصی را جهت اجرایی شدن اعلام و ابلاغ کرد.

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت با تصویب افزایش تعرفه‌ها در بخش دولتی به طور متوسط ۱۹.۵ درصد و در بخش خصوصی ۲۴ درصد موافقت کرد که به همین منظور از امروز این تعرفه های پزشکی به صورت کامل ابلاغ و قابل اجراست.

تعرفه های پزشکی براساس قانون در شورای عالی بیمه سلامت تعیین و برای تصویب در هیات دولت به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود. این تعرفه‌ها مجموعه‌ای از توافق سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که در نهایت در جلسه هیات دولت به تصویب می‌رسد.

براساس جدول تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ که از سوی سازمان نظام پزشکی کشور منتشر شد، میزان پرداخت از جیب مردم در بخش دولتی در تعرفه‌های ۱۴۰۱ در بخش ویزیت به صورت کامل مشخص شده است.

براساس این تعرفه‌های جدید، ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی دولتی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت اینگونه اعمال می شود که پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان، پزشکان فوق تخصص، دوره‌ تکمیلی تخصصی و پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی کودکان و نوزادان برای معاینه گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان، پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی کودکان و نوزادان برای معاینه گروه سنی زیر ۱۸ سال ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان، پزشکان متخصص روانپزشکی ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان و پزشکان فوق تخصص روان‌پزشکی ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

جدول ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی دولتی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت در جدول زیر قابل مشاهده است.

اعلام تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱

همچنین میزان پرداخت از جیب مردم در بخش خصوصی در تعرفه‌های ۱۴۰۱ در بخش ویزیت نیز به شرح زیر آمده است.

ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت نیز تعیین شده است و ویرست پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۶۹  هزار تومان، پزشکان فوق تخصص، دوره‌ تکمیلی تخصصی و پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی کودکان و نوزادان برای معاینه گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر ۱۳۲ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی کودکان و نوزادان برای معاینه گروه سنی زیر ۱۸ سال ۱۵۸ هزار تومان، پزشکان متخصص روانپزشکی ۱۳۸ هزار تومان و پزشکان فوق تخصص روان‌پزشکی ۱۵۷ هزار تومان است.

جدول کامل ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی در برنامه نسخه الکترونیک سلامت را در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

اعلام تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱

همچنین می توان جزییات تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ را اینجا مشاهده کنید.

همچنین می توان جزییات تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال ۱۴۰۱ را اینجا مشاهده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۳۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان