//
کدخبر: ۳۴۴۰۴۳ //

قهوه چه موقع باعث سردرد می‌شود؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: میزان مجاز مصرف روزانه حداکثر ۲۰۰ گرم کافئین یعنی حدود دو فنجان قهوه بوده و مصرف بیش از این مقدار موجب تشدید سردرد می‌شود.

قهوه چه موقع باعث سردرد می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نوشین یمانی در گفت‌وگویی، در رابطه با مصرف کافئین، اظهار کرد: کافئین به‌ عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می‌کند و بر فعالیت عصبی در مغز تاثیر می‌گذارد و هوشیاری را افزایش داده و خستگی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در صورت مصرف بیش از حد کافئین، حذف آن از رژیم غذایی می‌تواند باعث علائم ترک شود که معمولاً ۲ تا ۲۴ ساعت پس از قطع کافئین شروع می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه سردرد یکی از شایع‌ترین علائم گزارش شده ترک کافئین است، تصریح کرد: مصرف کافئین باعث باریک شدن رگ‌های خونی می‌شود، کاهش یا توقف مصرف آن باعث افزایش جریان خون به مغز و آزاد شدن واسطه‌های شیمیایی سردرد و ایجاد سردرد ناشی از ترک کافئین می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه کافئین برای درمان انواع خاصی از سردردها مانند میگرن استفاده شده و به افزایش قدرت داروهای مسکن کمک می‌کند، اظهار کرد: میزان مجاز مصرف روزانه حداکثر ۲۰۰ گرم کافئین یعنی حدود دو فنجان قهوه بوده و مصرف بیش از این مقدار موجب تشدید سردرد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۰۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان