//
کدخبر: ۳۴۳۹۹۶ //

آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها؛ دوشنبه ۲۳ اسفند

بی تفاوتی به شیوه نامه های بهداشتی در آستانه سال نو و گشت و گذارهای خرید نوروزی بی تردید می تواند، منجر به افزایش دوباره شمار مبتلایان کرونا شود و لذت خریدی که این روزها دغدغه ها آنها است طعمی به تلخی کرونا داشته باشد.

آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها؛ دوشنبه ۲۳ اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر داشتن کارت واکسن کرونا برای سفرهای نوروزی ضروری است و از همین رو مسافران پیش از انجام سفر باید حتما نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

 

کهکیلویه و بویراحمد

شمار قربانیان کووید ۱۹در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۹۴ تن رسید و از مجموع ۹۶ بیمار بستری در بیمارستان های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ بیمار به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.

۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ نمونه کرونا از آزمایشگاه‌های یاسوج و دهدشت دریافت شد که ۵۲ نمونه آن مثبت بوده است. از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹۴ هزار نفر بهبود یافته اند.

لرستان 

در لرستان سه نفر دیگر طی شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۷۸۸نفر رسید. طی شبانه روز گذشته ۸۳ ابتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۵ هزار و ۱۹ نفر رسیده است.

۱۸۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند. اکنون شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد و سلسله در وضعیت قرمز، ازنا، الیگودرز، دلفان، کوهدشت، پلدختر و دورود در وضعیت نارنجی همچنین چگنی و رومشکان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اردبیل 

در ادامه تداوم روند نزولی شیوع کرونا، مجموع آمار مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی استان اردبیل با ۱۹۸ نفر کاهش نسبت به سه هفته قبل، به ۱۱۸ نفر در شبانه روز گذشته رسید و آمار مبتلایان روزانه کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته نیز به ۱۷ نفر کاهش یافت.

طی شبانه روز گذشته با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل ، مجموع شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته را ۲ هزار و ۷۵۶ نفر رسید کرد.

 هم‌اکنون شهرستان‌های مشکین‌شهر، پارس‌آباد، اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون ۹۵۶ هزار ۸۳۷ دُز واکسن نوبت اول با ۹۷ درصد پوشش و ۸۳۲ هزار و ۲۳۸ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۸ درصد در این استان تزریق شده است.

تاکنون برای ۳۶۹ هزار و ۸۹۷ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۴۴ درصد رسیده است.

هرمزگان

در شبانه روز گذشته بافوت چهار نفر دیگر ، شمار فوتی های کرونا در استان هرمزگان به ۲ هزار و ۵۹۳ نفر رسید. فوتی های شبانه روز گذشته سه مرد و یک زن ۴۳ تا ۸۵ سال از شهرستان های قشم، میناب، بندرعباس و حاجی آباد بودند.

در حال حاضر نیز ۱۲۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند،که از این شمار بستری، ۴۰ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که حال ۱۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در حال حاضر سه شهرستان در هرمزگان شامل ابوموسی، حاجی آباد و رودان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، بندرلنگه، سیریک و قشم در وضعیت زرد و بندرعباس، میناب، بستک، بشاگرد، بندرخمیر، پارسیان، جاسک، کیش و هرمز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شیب شیوع کرونا در هرمزگان در دو هفته اخیر تا حدودی نزولی بوده اما شرایط پایدار نیست و در صورت بی توجهی مردم به تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی، احتمال اوج گیری مجدد این ویروس وجود دارد.

روند انجام واکسیناسیون در استان روند مطلوبی بوده و هرمزگان جزو استان های پیشرو در تزریق واکسن کرونا بوده و تاکنون سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۴ دز واکسن در استان تزریق شده که از میزان ۶۰۰ هزار و ۷۵۵ دز در مرحله سوم تزریق شده است.

چهارمحال و بختیاری

در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی از کرونا در این استان به ثبت نرسید و فوتی‌های این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۸۳۱ نفر است. این در حالیست که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۴ بیمار بستری شدند و ۲۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

بستری‌های کرونا در استان را ۱۵۳ بیمار اعلام شده که از این تعداد حال عمومی ۲۱ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس رنگبندی جدید شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، خانمیرزا، اردل، فارسان و سامان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های کیار و بن در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

مرکزی 

تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۳ هزار و ۱۷۵ نفر رسید. چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی گزارش شد.

بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹ نفر رسید.۹ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

 ۵۰ نفر از بیماران جدید نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اندکه با احتساب ۵۹ مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۲ هزار و ۷۷۹ نفر رسیده است.

خراسان رضوی 

در حال حاضر افزون بر ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستندکه از کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی، ۱۶۳ نفر از آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت های ویژه این بیمارستانها تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

۴۴۵ نفر از کل بیماران کرونایی بستری در خراسان رضوی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد. 

همچنین روزانه حدود ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه افزون بر  ۱۰۰ بیمار است.

روزانه ۱۰۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

البرز

۳۳ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان البرز بستری شدند و اکنون ۲۰۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

با فوت ۶ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو ۷۶۵ نفر رسید. ۸۵ هزار و ۵۴۸ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان بستری شده اند که ۷۸ هزار و ۵۷۷ نفر بهبود یافته اند.

ایلام 

کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک ایلامی دیگر را گرفت و مجموع فوتی های استان به هزار و ۲۲۲ نفر افزایش یافت. همچنین در شبانه روز گذشته هشت بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های موجود در استان ۴۲ نفر است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۷۸ هزار و ۲۷۳ نفر افزایش یافته است.

شهرستان های ایلام، آبدانان، سیروان، هلیلان و دره شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های بدره، چرداول، چوار، مهران و ملکشاهی نیز در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان دهلران و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

همدان 

با فوت چهار بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۷۹ نفر رسید و با شناسایی ۵۰ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۳۴۶ نفر رسید.

 تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۰۲ مورد بوده است.در این مدت زمان ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه «آی.سی.یو» مراکز درمانی استان بستری شدند همچنین مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون به ۱۴۳ هزار و ۱۲۶ نفر رسیده است.

تاکنون سه میلیون و ۱۲۰ هزار و ۷۸۴ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۷۳ نفر دُز اول و یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۴۹ نفر دُز دوم و ۵۴۴ هزار و ۶۶۲ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان