//
کدخبر: ۳۴۳۹۰۳ //

نوع جدید ویروس کرونا در این کشور دیده شد

یافته های جدید پژوهشگران نشان می ‌دهد انواع ویروس جدید کرونا در حال ظهور بین حیوانات است. بر این اساس مشخص شد که پانگولین‌ هایی که از تجارت غیرقانونی حیات وحش در ویتنام ضبط شده‌اند، حامل ویروس‌های کرونای جدید هستند.

نوع جدید ویروس کرونا در این کشور دیده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پانگولین یا مورچه خوارهای پولک دار پیش از این یکی از حیواناتی بودند که در کنار خفاش به عنوان منشا ویروس کرونا مطرح شده بودند. البته تا کنون  تنها پانگولین‌هایی که در چین شناسایی شده بودند دارای ویروس کرونا بوده و این ویروس در میان سایر گونه های پانگولین شناسایی نشده بود.

محققان طی مطالعات جدید خود ۲۴۶  پانگولین را که از تجارت غیرقانونی حیات وحش در ویتنام از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ضبط شده بودند، مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. در این میان بررسی ها نشان داد آزمایش هفت پانگولین مصادره شده در سال ۲۰۱۸ حاوی نتیجه مثبت کرونا بود.

گفتنی است کرونا ویروس ‌های کشف ‌شده در پانگولین‌ های ویتنامی، ارتباط نزدیکی با کرونا ویروس ‌هایی دارند که قبلاً در پانگولین‌ هایی که از تجارت غیر قانونی حیات ‌وحش در چین مصادره شده بودند، شناسایی شده بود.

محققان در ماه فوریه گزارش دادند که بازار بزرگ مواد غذایی و حیوانات زنده در ووهان چین، احتمالاً منشاء همه‌ گیری ویروس کرونا بوده است. طی دو مطالعه، با بررسی ژن ‌های ویروس، نقشه ‌های غرفه‌ های بازار و فعالیت رسانه ‌های اجتماعی بیماران اولیه مبتلا شده به کرونا در سرتاسر ووهان این فرضیه را تائید کرد.

 مایکل ووروبی، زیست‌شناس تکاملی در دانشگاه آریزونا و یکی از محققان این تیم های مطالعاتی در رابطه با کشف ویروس جدید کرونا در پانگولین های ویتنامی گفت: وقتی به همه شواهد با هم نگاه می ‌کنید، یک تصویر فوق‌العاده واضح نمایان می شود که بر اساس ان می توان مدعی شد همه ‌گیری  کرونا از  بازار ووهان آغاز شده است. 

به گفته محققان، نتایج آخرین مطالعه در ویتنام، شواهد بیشتری در این رابطه ارائه می دهد که تجارت غیرقانونی حیات وحش می تواند ویروس های جدید کرونا به وجود آورده و آن را بین کشورها گسترش دهد.

نگوین تی تان، نویسنده این مطالعه درباره موضوع فوق گفت: ما می دانیم که کرونا ویروس های مشابه ویروس انسانی در حیوانات جهش پیدا کرده و می توانند باعث بروز بیماری جدی در انسان شوند. این مطالعه وجود ویروس های کرونا در خانواده SARS-CoV در پانگولین های قاچاق شده در ویتنام را تایید می کند. حذف تجارت پانگولین ها و سایر پستانداران و پرندگان وحشی، این مسیر پرخطر برای ظهور ویروس و پاتوژن های جدید کرونا را از بین خواهد برد.

نویسندگان علاوه بر آزمایش پانگولین ‌ها برای کرونا ویروس‌های مربوط به SARS-CoV-2، ویروسی که باعث بروز بیماری کووید ۱۹ می ‌شود، نمونه‌ه ای متعددی از پانگولین را یافتند که شامل سایر ویروس های مشترک با پستانداران غیر انسانی، خزندگان و پرندگان  موجود در حیات‌ وحش‌بود.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Public Health منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان