//
کدخبر: ۳۴۳۷۹۹ //

آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها؛ شنبه ۲۱ اسفندماه

در زمان حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین وضعیت کرونا در استان‌ها؛ شنبه ۲۱ اسفندماه
به گزارش فرتاک نیوز،

در حال حاضر در کشور شهرهای قرمز به  ۹۹ شهرستان کاهش یافته است.

آذربایجان شرقی

اکنون ۴۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌ و ۶ نفر هم در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

بیشتر شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد قرار دارند و تنها سه شهرستان عجبشیر، مراغه و ملکان در ‌وضعیت قرمز هستند و وضعیت تبریز نیز نارنجی است.

تاکنون ۵۰ درصد جمعیت هدف این استان نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آذربایجان غربی

بنابر اظهارات مسوولان در حالی که تا هفته گذشته، ۹ شهرستان این استان شامل ارومیه، سلماس، شاهین دژ، شوط، چالدران، چایپاره، ماکو و نقده وضع قرمز کرونایی داشت، این رقم در ابتدای هفته جاری به چهار شهرستان خوی، میاندوآب، پلدشت و تکاب کاهش یافته است.

همچنین شهرستان‌های بوکان، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و اشنویه وضعیت زرد کرونایی دارد.

اردبیل

با وجود تداوم روند کاهشی شیوع، آمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل بالاست به طوری که طی شبانه روز گذشته سه نفر دیگر از مبتلایان جان باختند و ۲۲ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

هم‌اکنون شهرستان‌های مشکین‌شهر، پارس‌آباد، اردبیل، نیر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون ۹۵۵ هزار ۵۲۷ دُز واکسن نوبت اول با ۹۷ درصد پوشش و ۸۳۰ هزار و ۲۷۸ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۸ درصد در این استان تزریق شده است.

کهگیلویه و بویراحمد

تعداد شهرهای قرمز کرونایی در این استان از پنج مورد اکنون به چهار مورد شامل گچساران، باشت، کهگیلویه و چرام کاهش یافته است و شهرستان بویراحمد هم که پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشت هم اینک به وضعیت نارنجی درآمده است.

شیب بیماری در این استان نزولی شده و تعداد بیماران بستری کاهش چشمگیری یافته به گونه ای که هم اکنون تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان ۱۰۷ نفر است که در هفته های گذشته تعداد آن ها به بیش از ۱۸۰ نفر می رسید.

مازندران

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با زرد شدن رنگ ۶ شهرستان دیگر مازندران ، تعداد مناطق زرد کرونایی استان در پایان سومین هفته ماه اسفند به ۱۱ شهرستان افزایش یافته است اما هم اکنون سه شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و رنگ هشت شهرستان دیگر هم نارنجی است. 

اکنون شهرستان های گلوگاه و کلاردشت که پیش از این در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند با خروج از این رنگ به رنگ قرمز به معنای وضعیت بسیار پرخطر کرونایی در آمده اند.

همچنین دو شهرستان نور و بهشهر نیز که هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند با بهبود شرایط از این وضعیت خارج شدند، شهرستان  بهشهر به رنگ نارنجی کرونایی و شهرستان  نور به رنگ زرد کرونایی در آمد.

مرکزی

دلیجان در رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زرد اعلام شد که با احتساب زرندیه شمار شهرستان‌های کم خطر این استان به ۲ مورد رسید و اراک، ساوه، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب، شازند از توابع استان مرکزی نیز در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

اکنون سه شهرستان کمیجان، محلات و خمین نیز با رنگ نارنجی کرونا موقعیت نارنجی( پرخطر) قرار دارند و با توجه به شیوع بالای بیماری، اکنون هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارند.

هرمزگان 

در شبانه روز گذشته پنج زن در استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و آمار فوتی های کرونا در هرمزگان به ۲ هزار و ۵۸۸ نفر رسید. اکنون نیز ۱۴۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که از این تعداد حال ۱۱ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

اگرچه که در هفته های اخیر برخی شاخص های کرونا در این استان از جمله شمار مبتلایان بستری و شناسایی موارد مثبت کمی روند کاهشی داشته، اما هنوز برخی از شاخص ها از جمله فوتی ها افزایشی است.

تاکنون سه میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۲۶ دُز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که از این میزان یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۴۸۸ دُز در مرحله اول، یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۰۷ دُز در مرحله دوم و ۵۹۶ هزار و ۸۳۱ دُز در نوبت سوم تزریق شده است.

بوشهر

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حذف رنگ قرمز ( خیلی پر خطر ) کرونایی از نقشه این استان رنگ آبی (کم خطر ) بار دیگر به ۲ شهرستان‌ دشتستان و کنگان بازگشت.

همچنین براساس رنگ بندی جدید اعلام شده شهرستان‌های بوشهر، تنگستان و عسلویه نیز از نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند و شهرستان‌های دیلم، بوشهر، تنگستان، دیر، عسلویه و جم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

در زمان حاضر ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد هفت نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

لرستان

وضعیت شیوع کرونا در خرم‌آباد مرکز لرستان نیز بنابر اعلام وزارت بهداشت از نارنجی به قرمز تغییر کرد و اکنون سه شهرستان خرم آباد، بروجرد و سلسله در وضعیت فوق‌العاده خطرناک (قرمز) قرار دارند.

در زمان حاضر ازنا، الیگودرز، دلفان، کوهدشت، پلدختر و دورود در وضعیت نارنجی همچنین چگنی و رومشکان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و ۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان شناسایی شده و چهار نفر نیز جان باختند.

سه نفر دیگر طی شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان باختند و ۷۶ مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۴ هزار و ۸۷۴ نفر رسید.

کردستان

در زمان حاضر وضعیت کرونا در شهر سنندج قرمز، شهرهای بانه، بیجار و دهگلان نارنجی و  سروآباد، سقز، مریوان، قروه، دیواندره و کامیاران نیز زرد است و تاکنون ۸۴ درصد جمعیت استان دُز اول، ۷۴ درصد دُز دوم و ۲۹ درصد هم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمان حاضر ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

خراسان رضوی 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج شهر بردسکن، قوچان، کلات، کوهسرخ و نیشابور در وضعیت قرمز،  شهرهای تایباد، تربت حیدریه، خلیل آباد، خوشاب، کاشمر و مشهد نیز در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان بینالود در این استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

اکنون ۵۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و روزانه حدود ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری می‌شوند و  طی یک روز گذشته حدود ۶۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند.

خوزستان

کاهش یک سومی روند ابتلا به کرونا آخرین خبر از وضعیت کرونایی در این استان نسبت به هفته های گذشته است به نحوی که اکنون یک شهر خوزستان در وضعیت قرمز، هفت شهر نارنجی، ۱۸ شهر زرد و یک شهر آبی کرونایی است.

تاکنون بیش از هفت میلیون و ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.در زمان حاضر ۸۵ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۷۳ درصد ۲ دُز و بیش از ۳۰ درصد سه دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند اما  ۴۳۸ هزار و ۹۱۴ خوزستانی معادل ۱۳ درصد در تزریق دُز دوم واکسن کرونا و یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۷۳۰ نفر در تزریق دُز سوم تاخیر دارند.

همدان 

هم اینک ۳۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری و تحت درمان هستند و میزان موارد بیماران کرونایی سرپایی در یک هفته گذشته کاهشی بوده و تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها پس از سه هفته به زیر ۲ هزار نفر رسید که کاهش محسوسی داشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات در یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه سه تا چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین سنی این افراد ۷۵ سال بوده و از نظر جنسیت شمار زنان و مردان به طور نسبی برابر هستند.

اکنون از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان‌های رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

تاکنون سه میلیون و ۱۰۴ هزار دُز تزریق شده است که ۹۲.۷ درصد جامعه هدف طرح ملی واکسیناسیون نوبت اول واکسن، ۸۲.۷ درصد نوبت دوم و ۳۶.۷ نوبت سوم را دریافت کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان