//
کدخبر: ۳۴۱۵۶۷ //

یک توصیه/قبل از خواب تلویزیون ببینید!

محققان می گویند تماشای یک سرویس استریم (مانند فیلم‌های آنلاین و ..) و یا پادکست قبل از خواب به عنوان فعالیتی آرام بخش، خواب شما را بهبود می‌بخشد.

یک توصیه/قبل از خواب تلویزیون ببینید!
به گزارش فرتاک نیوز،

تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخی افراد اگر پیش از خواب، اندکی تلویزیون تماشا کنند و یا به یک پادکست پیش از رفتن به رختخواب گوش دهند، می‌توانند خواب بهتری را تجربه کنند.

تحقیقی که به تازگی به انجام رسیده، عقیده رایج در خصوص تماشای تلویزیون و یا صفحات نمایشگر را پیش از رفتن به رختخواب به چالش کشیده است. این تحقیقات نشان می‌دهد بر حسب اینکه افراد چطور از دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، ممکن است با تماشای چیزی پیش از خواب استراحت بیشتر و بهتری داشته باشند.

پیش از این گفته می‌شد افراد پیش از رفتن به رختخواب، نباید با صفحه نمایشگر هیچ دستگاهی در ارتباط باشند. این مسئله بر حسب این عقیده بود که تمام انواع دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند الگوهای خواب ما را مختل کنند اما دستگاه‌ها در قرن بیست و یکم آنچنان فراگیر شده اند که بعید است بسیاری از ما بتوانیم یک ساعت پیش از خواب از نگاه به آن خودداری کنیم.

بسیاری از مطالعات در دهه گذشته نشان می‌داد که نگاه کردن به صفحات نمایش دیجیتال پیش از خواب ممکن است با داشتن خواب ضعیف در ارتباط باشد.

حال بر اساس تحقیقی که در «مجله تحقیقات خواب» (Journal of Sleep Research) منتشر شده، تلاش شده چگونگی استفاده از رسانه‌ها به هنگام رفتن به رختخواب و اینکه چگونه این وسائل بر خواب ما تأثبر می‌گذارند، مورد ارزیابی قرار گیرد.

در این پژوهش محققان «دانشگاه دلاور آمریکا» (University of Delaware) ۵۸ بزرگسال را انتخاب کرده و آن‌ها موظف شدند تا از استفاده خود از رسانه‌ها یک ساعت پیش از استفاده (صرف نظر از نو رسانه‌ای که استفاده می‌کردند (تلویزیون، پادکست، کتاب و ...) گزارش کنند.

نتایج این تحقیق  نشان داد کیفیت خواب نه تنها تحت تأثیر استفاده از رسانه‌ها پیش از خواب قرار نمی‌گیرد، بلکه بالاتر از این و به شکلی غیر منتظره محققان دریافتند مجموع زمان خواب با استفاده از رسانه‌ها قبل از خواب بهبود یافته است. البته باید گفته شود این مسئله به نوع استفاده از رسانه مربوط است.

این محققان گفتند تماشای یک سرویس استریم (مانند فیلم‌های آنلاین و ..) و یا پادکست قبل از خواب به عنوان فعالیتی آرام بخش، خواب شما را بهبود می‌بخشد.

اما با اینکه مشخص شد تماشای کوتاه مدت تلویزیون در رختخواب، مدت زمان خواب را بهبود می‌بخشد اما در صورتی که استفاده از این رسانه‌ها طولانی شود، مزایای آن ازبین می‌رود.

به گفته آنها اگر می‌خواهید از طریق تماشای تلویزیون و یا گوش دادن به موسیقی به خواب بروید، این کارها را به مدتی کوتاه انجام دهید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان