//
کدخبر: ۳۳۶۰۵۴ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها در ششم دی ماه

ورود اومیکرون به کشورمان تلاش‌ها برای واکسیناسیون دُز سوم را افزایش داده و مسوولان توصیه کرده‌اند مردم برای در امان ماندن از ابتلا در تزریق واکسن عجله کنند و برای سهولت در کار مراکز تجمیعی نیز که پیش از این نیمه فعال شده بود با افزایش ساعات، اقدام به پذیرش مراجعه کنندگان می‌کنند.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها در ششم دی ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

متخصصان تزریق دُز سوم واکسن را عاملی برای ایمنی تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون دانسته و از مردم می خواهند تا واکسیناسیون را جدی بگیرند تا خود، خانواده و اطرافیانشان از عواقب ناشی از این ویروس در امان بمانند.

خوزستان/ ۸۲.۶ درصد جمعیت هدف استان معادل بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دُز اول واکسن و ۶۶ درصد ۲ دُز واکسن و هشت درصد سه نوبت واکسن خود را تزریق کرده اند، فعالیت ۳۰ گروه روستایی برای واکسیناسیون خانه به خانه در منطقه غرب اهواز ، اکنون تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد

یزد/ شناسایی ۹۴ مبتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها صفر، بستری ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه، تاکنون ۱۵ درصد از جمعیت ۶۰ هزار نفری بومی و غیر بومی شهرستان واکسن نزده اند.

چهارمحال و بختیاری/ تاکنون ۹۱ درصد نوبت نخست و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تمامی شهرستان‌های استان به جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

خراسان رضوی/ تاکنون فقط ۱۰ درصد شهروندان واجد شرایط در غرب خراسان رضوی اقدام به تزریق سومین دز واکسن کرونا کرده‌اند، تاکنون ۳۸ هزار نفر در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، از بین ۳۳ شهرستان استان هم اکنون فقط گناباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

البرز/  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان البرز به زیر ۵۰ درصد رسیده است، روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا  را در این  استان دریافت می کنند، اکنون تمام هفت شهرستان تابعه البرز آبی کرونایی هستند.

ایلام / ۱۴ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مورد فوتی ثبت نشده، مجموع بستری های استان به ۳۹ نفر کاهش یافته است و شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

اردبیل / هم اکنون شاخص شمار ابتلای جدید، بستری همزمان و تعداد فوتی‌های کرونا در استان اردبیل روند ثابتی را طی می کند و به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

آذربایجان غربی/ هم اینک ۱۱۱ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌ ویژه قرار دارند، شناسایی ۸۳ مبتلا و فوت سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته

زنجان/ هم اکنون ۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری هستند و روز گذشته مورد مثبت بستری به ثبت نرسیده و آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۶ هزارو ۴۴۲ نفر رسیده است.

کردستان/ تاکنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷  دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت های اول، دوم و سوم تزریق شده است و ۹۴ درصد دانش آموزان کردستانی نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

لرستان/ ۳۱ ابتلای جدید و روز بدون فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۲۳بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند و اکنون تنها شهرستان پلدختر در وضعیت زرد است و شهرستان های خرم آباد، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، دورود، سلسله، الیگودرز، چگنی، دلفان و ازنا در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

سیستان و بلوچستان/ پوشش واکسیناسیون کرونا در استان در جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول ۸۰ درصد و دُز دوم ۶۲ درصد رسیده است به گونه ای که تاکنون افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دُز اول، بیش از یک میلیون و ۲۲۵ هزار نفر دُز دوم و بیش از ۷۰ هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده‌اند، با افزوده شدن ۳۱ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۳ هزار و ۸۷۲ نفر رسید و بافوت یک نفر دیگر در این مدت شمار فوتی ها به ۲ هزار و ۶۵۴ نفر رسید.

قزوین/ دومین روز بدون فوتی کرونایی در این استان ثبت شد و ۴۲ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار گرفتند و ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا پس از بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شدند.

قم/  واکسیناسیون ۵۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان قم هنوز تکمیل نشده و ۶۹ درصد دانش آموزان فقط یک دُز واکسن تزریق کرده اند، هم اکنون در سطح مدارس استان قم تعداد افراد واکسن نزده زیاد است و در مجموع وضعیت رضایت بخشی وجود ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان