//
کدخبر: ۳۳۱۴۳۹ //

هنوز سویه جدیدی از کرونا در کشور گزارش نشده است/ ماجرای صدور کارت تقلبی واکسن کرونا

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: هنوز شواهدی از ورود سویه جدید به کشور گزارش نشده است.

هنوز سویه جدیدی از کرونا در کشور گزارش نشده است/ ماجرای صدور کارت تقلبی واکسن کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد درباره اثرگذاری واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و مرگ و میر افراد، اظهار کرد: بهترین نوع دیدگاه، نگاه دقیق، علمی و واقع بینانه است برهمین اساس ما در مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات سعی کردیم کاملا مبتنی بر داده و بر اساس مشورت با متخصصان این حوزه برخی از شاخص‌ها را برای اثرگذاری واکسن تعریف کنیم و آنها را به صورت شفاف و واقعی خدمت مسئولان تصمیم‌گیر و مردم ارائه دهیم. گزارشی که خدمت وزیر بهداشت هم ارائه شد دقیقا همان گزارش ارائه شده به مردم و رسانه‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مقوله واکسن باید دو موضوع را تفکیک کنیم تا مردم دچار سردرگمی نشوند، توضیح داد: وقتی به مقوله فوت یا بستری بعد از واکسیناسیون می‌پردازیم یک موضوع فوت یا بستری بر اثر عوارض واکسن بوده و موضوع دوم به فوت یا بستری بر اثر ابتلا به کرونا پس از چند ماه از دریافت واکسن مربوط می‌شود. هر آنچه از سمت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات تهیه و به اطلاع مردم رسیده در مورد بررسی ابتلا، بستری و مرگ افراد بعد از واکسیناسیون به علت ابتلا به کرونا است که در این شرایط باید دو کفه ترازو را در نظر گرفت که اگر فرد واکسن دریافت نمی‌کرد احتمال ابتلا به واکسن چقدر بود و اکنون که واکسن تزریق کرده، احتمال چقدر است.

شریفی زارچی تصریح کرد: اگر شرایط به اینگونه بود که واکسن‌ ها ایمنی ۱۰۰ درصد می‌آوردند در آن زمان شرایط ایران و جهان متفاوت بود و آن‌هایی که دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده بودند با خیال راحت ماسک را کنار می‌گذاشتند و به زندگی عادی خود برمی‌گشتند اما تجربه در کشور ما و دیگر کشورها نشان می‌دهد که واکسن ها ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کنند. در بین رسانه‌ها و مردم مطرح می شود، افرادی هستند که چند ماه بعد از دریافت واکسن، به کرونا  مبتلا و فوت شده اند که نکته درستی است؛ اما سوال این است که آیا اگر شخص واکسن تزریق نمی کرد هم همین احتمال را داشت یا کمتر بود؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان