//
کدخبر: ۲۵۸۶۰۵ //

وزیر اسبق بهداشت: وزارت بهداشت قطعا آمار غیرواقعی درباره کرونا اعلام نمی‌کند

وزیر اسبق بهداشت درباره شائبه برخی افراد در زمینه آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت در خصوص کرونا، گفت: قطعا وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی‌کند چون مبنای کار وزارت بهداشت، صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد.

وزیر اسبق بهداشت: وزارت بهداشت قطعا آمار غیرواقعی درباره کرونا اعلام نمی‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر مرضیه وحید دستجری در گفتگو با رادیو تهران، اظهار کرد: در کشور سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرد و قطعا آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است.

وی افزود: صنعت داروسازی کشور بسیار قدرتمند است و در منطقه، در جایگاه نخست قرار داریم و در حال حاضر حدود 96 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود. اما این سیستم باید ارتقا پیدا کند و هر کجا که تولید و سود باشد، ممکن است جریاناتی شکل بگیرد و همه وزرای بهداشت زمان ورود خود به این وزارتخانه باید با مشکلات و فساد این حوزه دست و پنجه نرم کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: خوشبختانه مردم به میزان خوبی برای پیشگیری از ابتلا به کووید19، موارد و مسائل بهداشتی را رعایت می کنند. نیمه دوم سال 88 که در وزارت بهداشت حضور داشتم، آنفلوآنزای H1N1 اپیدمی شد و مرگ و میر زیادی به همراه داشت و واکسن و داروی آن موجود نبود که سال بعد، هم واکسن و هم داروی این بیماری به بازار آمد اما مردم همان زمان هم استقبال زیادی از رعایت مسائل بهداشتی کردند.

دستجردی افزود: مردم نباید تصور کنند که کرونا در کشور تمام شده البته قوانین و دستورالعمل‌های اعلامی نیز باید مقداری سختگیرانه‌تر باشد. مردم ایران بسیار خوب و بافرهنگ هستند و موارد بهداشتی را رعایت می کنند و سیاستگذاری در این زمینه، مهم است.

وی گفت: هدف اصلی ما سلامت مردم است و باید سلامت جامعه را با کمترین عارضه و حاشیه، حفظ کنیم؛ بنابراین مسئله سیاستگذاری، خیلی مهم است و متاسفانه شاهد شلوغی بیش از حد مترو و اتوبوس هستیم که دیدیم در روزهای اخیر، ستاد ملی مقابله با کرونا، اجباری بودن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه را تصویب کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان