//
کدخبر: ۳۳۱۰۴۴ //

آیا قارچ‌های دارویی می‌توانند کرونا را درمان کنند؟

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود به ارزیابی این موضوع پرداخته‌اند که آیا گیاهان و قارچ‌های دارویی می‌توانند به درمان کووید-۱۹ کمک کنند.

آیا قارچ‌های دارویی می‌توانند کرونا را درمان کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یک پژوهش جدید در حال ارزیابی این موضوع است که آیا قارچ‌های دارویی و گیاهان چینی، مزایایی برای درمان کووید-۱۹ شدید دارند یا خیر. این پژوهش که به سرپرستی "دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو"(UC San Diego School of Medicine) و "دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) و با همکاری "موسسه ایمنی‌شناسی لاجولا"(La Jolla Institute for Immunology) انجام شده است، نشان می‌دهد که پروژه موسوم به "قارچ‌ها و گیاهان چینی برای کووید-۱۹"(MACH-۱۹)، در خط مقدم پروژه‌هایی قرار دارد که روش‌های پزشکی را با استفاده از استاندارد طلایی طب غربی یعنی آزمایش بالینی تصادفی، دو سو کور و کنترل شده با دارونما ارزیابی می‌کنند.

در حال حاضر، سه آزمایش در ۶۶ تا ۸۰ بیمار که آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت بوده و با نشانه‌های خفیف تا متوسط در خانه قرنطینه شده‌اند، در حال انجام شدن است. دو مورد از آنها، آزمایش‌های ایمنی بالینی فاز یک هستند که به تایید "سازمان غذا و داروی آمریکا"(FDA) رسیده‌اند و ترکیبات پژوهشی را برای درمان کووید-۱۹ حاد مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۰۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان