//
کدخبر: ۳۳۰۹۸۴ //
نامه ارسالی جانباز جبهه و جنگ به فرتاک نیوز؛

رنج نامه‌ای قابل تامل، خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران

یک جانباز جنگ تحمیلی با ارسال نامه‌ای به فرتاک نیوز از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواستار برداشته شدن تبعیض در کمیسیون‌های پزشکی شد.

رنج نامه‌ای قابل تامل، خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران
به گزارش فرتاک نیوز،

یک جانباز جنگ تحمیلی با ارسال نامه‌ای به فرتاک نیوز خواستار توجه دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به کمیسیون های پزشکی و تبعیض هایی که در این زمینه صورت می گیرد شد که متن نامه ارسالی عینا منتشر و این رسانه آمادگی خود را جهت دریافت پاسخ از سوی بنیاد شهید و انتشار آن اعلام می نماید.

به نام خدا

چو ایران نباشد تن من مباد/    بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

 جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ریاست محترم بنیاد شهید و ایثارگران، با عرض سلام، ادب و تبریک

 نگارنده در ابتدای جنگ تحمیلی برای دفاع از تمامیت ارضی ایران با ترک نیمکت دبیرستان به رزمندگان ارتش افتخارآفرین ملحق شدم  و به مدت ۵ سال در خط مقدم جبهه و فراتر از آن در محورهای عملیاتی غرب و جنوب به عنوان تخریب‌چی تحت شرایط‌های غیر قابل تصور با خنثی سازی مین و تله‌های انفجاری برای باز نمودن معبر در میدان‌های مین دشمن، با دلاورمردان نیروهای مسلح مشغول انجام وظیفه بودم تا در حین عملیات رزمندگان از میدان مین به سلامت عبور بنمایند.

حاصل ۵ سال حضور در خط مقدم جبهه و شرکت فعال در عملیات‌های بدون بازگشت:
1- آسیب جدی به دست راست بر اثر انفجار مین
2- عوارض شدید ریوی 12/24، اختلال در اعصاب و روان، التهاب و اشک‌ریزی در هر دو چشم با خارش پوست بدن، ناشی از تک شیمیایی دشمن
3-  اختلال شنوایی (حسی عصبی بر اثر اکوستیک جنگی) و تخریب سیستم روحی بر اثر چندین سال در معرض موج انفجارهای گوش-خراش دشمن، در خطوط مقدم جبهه، بوده است
.

لیکن قضاوت با جنابعالی که متخصص گوش، حلق و بینی هستید: آیا کسانی که چندین سال در شرایط دشوار جنگی و در خط مقدم جبهه درمعرض انفجارهای مکرر بودند و هرلحظه مرگ را با تمام وجود لمس نموده باشند، چگونه ممکن است سیستم شنوایی و اعصاب و روان آنها دچار آسیب جدی نشده باشد!؟

آیا سزاوار است که پزشکان دردنا آشنای عضو کمیسیون بنیاد بابرخوردهای تحقیر آمیز با این عزیزان و سطحی‌نگری اعتنایی به شرایط غیرقابل انکار این افتخارآفرینان جنگ تحمیلی آن هم پس از حدود ۴۰ سال نکنند؟ کدام یک از این عزیزان اختلاس‌گر، رانت‌خوار واز آقازاده‌های مستثنی در مقابل قانون بوده‌اند که تا کنون نظریه پزشکان کمیسیون در خصوص این سرمایه‌های تکرار نشدنی قرین به عدالت نبوده است؟ آیا این داوری نادرست مدیران ارشد وکادرپزشکی در بنیاد شهید و جانبازان که با آرمان‌های ابتدای تاسیس فاصله گرفته است و مراجع بالادستی ذی‌صلاح که حقوق این حافظان کشور و نظام را تضییع مینماید، ناشی از فاصله فاحش نظریه مرکز پیرامون وبعضاٌ نگاه خودی و غیرخودی نسیت؟

اکنون که حضرتعالی سکان‌دار این کاخ گلستان شده‌اید، اگر می‌خواهید از این پس نیز شاهد خودسوزی‌های دیگر عزیزان جانباز و اعضای خانواده معزز شهدا درنواحی محروم کشور که از آن همه بی عدالتی و نابرابری به تنگ آمده‌اند نباشید، شرایطی فراهم نمائید تا به جانبازان استان‌های مرزی خصوصا استان کرمانشاه که مشمول (دستورالعمل ستاد کل ن م به شماره 29/182/2216/1396 طبق تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که فاقد صورت سانحه بالینی و مدارک همزمان مجروحیت هستند که برابر این دستورالعمل احراز می‌گردد و به عنوان جانباز تلقی نموده و از طریق شورای عالی تعیین درصد گردند) می‌باشند و عارضه موجود مقارن با جنگ دارند (درصد مفیدمتناسب با عارضه) داده شود، تا بلکه از ابتدایی‌ترین حق که جایگاه و منزلت اجتماعی است برخوردار گردند.

  آیا احقاق حق این تعداد محدود جانباز واقعی؛ (نه فرصت طلبانی  که جبهه را ندیده و از درصدهای بالای جانبازی برخوردارند و صاحب بلامنازع مالی و مدیریتی  این کشورشده‌ند)، که از نابرابری و بی‌عدالتی آشکار، (ساختار متمرکز یک جانبه گرا آن بنیاد) رنج می‌برند، به چه میزان بار مالی برای دولتی که میلیاردها دلار درآن اختلاس می‌شود و رانت هست وهمچنین میلیاردها تومان هزینه‌های غیرضرور و غیر متعارف دیگر دارد برای رساندن درصد این عزیزان به (25 و بالاتر)  اٍباء داشته‌اند؟ آن هم به کسانی که با وجود ناملایمات مسئولین در خصوص آنها حافظ کشور و نظام بوده و هستند.

 خواهشمند است برای این عزیزان و نگارنده که دارای شرایط پیش گفته هستیم کمیسیون ویژه با  حضور کادر پزشکی مجرب و بی طرف که تعارض منافع نداشته باشند برگزارو با تجدید نظر نسبت به آراء پیشین خود حق تضییع شده 40 ساله این عزیزان را اٍداء بنمایند.

 هویت نگارنده، دکتر س. ف.جانباز20درصد!!؟ در بنیاد شهید و جانبازان کرمانشاه در دسترس است

 پی نوشت:

1- مدیر کل محترم بنیاد شهید و جانبازان استان کرمانشاه

 2- ریاست محترم بنیاد شهید و جانبازان شهرستان کرمانشاه

3- کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و جانبازان مرکزکشور و استان کرمانشاه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان