//
کدخبر: ۳۳۰۴۳۳ //

۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود

عین اللهی گفت:۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود ما باید بر اساس اسناد بالادستی از تمام ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل استفاده کنیم.

17قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره طب ایرانی با اشاره به اهمیت طب ایرانی اظهار کرد: یکی از کار‌های با ارزش وزارت بهداشت همین موضوع جشنواره است و ما علاقه مندیم که در این وزارتخانه کار‌های جدیدی انجام شود طب ایرانی یک طب قدیمی است که سالیان دراز فراموش شده بود و امروزه کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده  است و طب ایرانی نشان‌دهنده هویت طب و تاریخ ما است.

وزیر بهداشت بیان کرد: استادان دانشگاه‌ها حتما در تاریخ پزشکی و هویت این رشته کار فرهنگی کرده و این هویت را معرفی کنند حلقه گمشده ما همین هویت است و زیر سایه همین هویت ما به پیشرفت خواهیم رسید باید امروزه واحد‌های طب ایرانی در دانشگاه‌ها تدریس شود و این کار در بین دانشجویان ایجاد هویت خواهد کرد.

عین اللهی گفت: ما نباید انحصار طلبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم سند ملی گیاهان دارویی جزء اسناد بالادستی در این حوزه است و باید شورای عالی انقلاب فرهنگی این اسناد را به سرانجام برساند تا با تغییر مدیریت این گونه مسایل از یاد نرود و ماندگار شود وزارت بهداشت متولی سلامت مردم و تابع مسایل سیاسی است و ما باید از نیرو‌های توانمند در حوزه طب ایرانی  استفاده کنیم امروزه سکولار فکر کردن به نفع ما نیست و آسیب‌هایی که در زمینه بیماری علی غیر واگیر شیوع پیدا کرده به دلیل سبک زندگی بوده است.

بیشتر بخوانید

طب سنتی با طب رایج در درمان کرونا منافاتی ندارد

او افزود: کرونا یک فاجعه ملی است و در پیک پنجم پنجاه هزار مبتلا و هشت هزار بستری داشته و روزانه بیش از ۷۰۰نفر فوت می‌کردند امروز ۹۵ میلیون دز واکسن تزریق شده و امروز ایران در زمینه سرعت واکسیناسیون رتبه اول را دارد وبرخی از دارو‌های طب ایرانی و سنتی به تایید سازمان غذا و دارو رسیده است ۱۷قلم داروی طب سنتی در کرونا استفاده می‌شود ما باید بر اساس اسناد بالادستی از تمام ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل برای سلامتی مردم استفاده کنیم.

در ادامه مراسم حسینی یکتا مدیر کل طب ایرانی و مکمل گفت: بودجه طب سنتی قبل از سال ١۴٠٠ در حدود ٧ میلیارد بود که امسال این  رقم به ۵٠ میلیارد تومان رسیده است.

او ادامه داد: استفاده از طب ایرانی و طب سنتی در رویکرد اسناد بین المللی باید موجود باشد و معتقدم که بیمار بستری باید در اختیار پزشک طب ایرانی و طب رایج درمان شود.

حسینی گفت: در دو ماه گذشته زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قم مشاوره‌های طب سنتی را ارائه دادیم و همچنین در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بقیه الله از مشاوره های طب سنتی نیز استفاده می شود.

او گفت: اقناع کمیته علمی و سایر کمیته ها از جمله دلایلی است که به واسطه آنها نتوانسته بودیم داروهای طب ایرانی را برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار دهیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان