//
کدخبر: ۳۳۰۱۵۰ //

قوی ترین ملین ها برای نجات از یبوست

هنگامی که عضلات دستگاه گوارش خشک می شوند، دفع سموم و ضایعات از بدن را سخت میکند. یبوست میتواند مزمن باشد و از شایع ترین علل آن استرس، بارداری، عادات غذایی نامنظم، کم کاری تیروئید، سرطان روده بزرگ، مولتی پل اسکرولوزیس و مصرف بیش از حد دارو های قوی است.

قوی ترین ملین ها برای نجات از یبوست
به گزارش فرتاک نیوز،

آیا تا به حال برای خالی کردن روده خود دچار مشکل شده اید؟خوب این به دلیل سفت شدن مواد زائد در بدن است که فرایند دفع را بسیار دردناک میکند.این بیماری به عنوان یبوست شناخته شده است و بدون در نظر گرفتن سن، میتواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد.

اولین نشانه یبوست، مشکل در عبور مدفوع است و علائم دیگر عبارتند از استفراغ، درد شکم، التهاب و از دست دادن اشتها. در حالی که مورد جدی یبوست به برخی از توجهات پزشکی نیاز دارد، اما راه های پیشگیری و درمان های خانگی با استفاده از ملین های طبیعی وجود دارد که در ادامه مقاله برای شما آورده ایم.

ملین های طبیعی از نظر ابوعلی سینا

1.روغن کرچک:

روغن کرچک بهترین دارو برای یبوست در بزرگسالان و همچنین کودکان است.یک قاشق غذا خوری روغن کرچک را با شیر گرم مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید. علاوه بر این میتوانید یک قاشق غذا خوری روغن کرچک و یک قاشق غذا خوری عسل را گرم کنید، مخلوط نمایید و هر روز صبح بنوشید.

2.روغن زیتون:

روغن زیتون به بهبود سیستم گوارش و حرکت روده کمک میکند.روغن زیتون آبلیمو را ترکیب کنید و حداقل یکبار در هفته بنوشید.

3.آبلیمو:

لیمو به پاکسازی روده کمک می کند و برای بدن بسیار مفید است.آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

4.آب گرم:

آب بهترین راه برای درمان یبوست است.هر روز صبح قبل از اینکه دندان هایتان را مسواک بزنید، یک لیوان آب گرم بنوشید.

5.پودر انگور فرنگی:

پودر انگور فرنگی در بهبود و تقویت سیستم گوارش بسیار موثر است.یک قاشق غذا خوری پودر انگور فرنگی را درون یک لیوان آب بریزید و هر روز صبح با شکم خالی یا شب قبل از شام بنوشید.

6.قهوه:

کافئین موجود در قهوه یک ملین طبیعی است.با این حال لزوما برای هر کسی جواب نمیدهد، از این رو قبل از امتحان کردن قهوه سایر ملین ها را در نظر بگیرید.هر روز یک فنجان قهوه بنوشید.

7.کشمش:

زنان بارداری ک از یبوست رنج می برند باید هر روز کشمش بخورند، زیرا منبع خوبی از فیبر است.مقدار کشمش را درون یک کاسه آب بخیسانید، اجازه دهید شب تا صبح بماند و صبح با شکم خالی میل کنید.

8.انجیر:

اگر هیچ یک از ملین های بالا جواب نداد، میتوانید انجیر را نیز امتحان کنید.مقداری انجیر را درون یک فنجان شیر بریزید و آنها را بجوشانید و قبل از خوابیدن بنوشید.

9.آلوئه ورا:

آلوئه ورا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است اثر معکوس داشته باشد.دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در هر نوع آب میوه ای مخلوط کنید و به طور منظم بنوشید.

10.شیره چغندر یا سیاه شیره:

سیاه شیره غنی از ویتامین ها، مواد معدنی مانند منیزیم است که از یبوست جلوگیری میکند.دو قاشق چای خوری از این شیره را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و بنوشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان