//
کدخبر: ۳۲۸۴۴۴ //

این گیاهان عوارض یائسگی را تسکین می‌دهند

علاوه بر رژیم غنی از استروژن‌های گیاهی، برخی از گیاهان می‌توانند بسیاری از عوارض یائسگی را تسکین دهند.

این گیاهان عوارض یائسگی را تسکین می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از گیاهان می‌توانند بسیاری از عوارض یائسگی را تسکین دهند. یکی از این گیاهان، کوهوش سیاه است. این گیاه دارای موادی استروژنی است که ناراحتی‌های ناشی از یائسگی مخصوصاً گُرگرفتگی را کاهش می‌دهد.

گیاه شیرین بیان نیز دارای ترکیبات استروژن طبیعی است. همچنین گیاه یونجه با دارا بودن خاصیت استروژنی برای کمک به تسکین عوارض یائسگی، توصیه می‌شود. گیاهان دیگری مانند ساقه کرفس، آقطی سیاه، رازیانه، گل ساعتی، انار وحشی هم دارای استروژن‌های گیاهی هستند که می‌توانند در تسکین عوارض یائسگی مؤثر باشند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، محققان وزارت کشاورزی آمریکا در تحقیقات خود دریافته‌اند، خوردن ۳ میلی‌گرم عنصر بور (موجود در گیاهانی مانند توت فرنگی) می‌تواند میزان استروژن در گردش خون را دو برابر کند و به زنان یائسه توصیه می‌شود، در رژیم غذایی خود از غذاهای غنی از این کانی استفاده کنند.

گیاه پنچ انگشت نیز به عنوان متعادل‌کننده هورمون‌های جنسی تأیید شده و در دوران تغییرات یائسگی مفید است. یکی دیگر از گیاهان مفید برای تسکین عوارض یائسگی، شبدر قرمز است که حاوی ۱ تا ۲.۵ درصد ایزوفلاون است. ایزوفلاون‌ها (Isoflavones) مواد گیاهی هستند که ساختار شیمیایی آن‌ها شبیه به استروژن انسان است که در بدن مانند استروژن‌ها عمل می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان