//
کدخبر: ۳۲۶۸۹۹ //

ایمنی زایی واکسن های کرونا متفاوت است؟

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همه واکسن ها بین ۷۵ تا ۸۰ درصد ایمنی زایی دارند، گفت: فرقی نمی کند از چه نوع واکسنی استفاده می کنیم، زیرا همه واکسن ها از نوع شدید بیماری جلوگیری می کنند.

ایمنی زایی واکسن های کرونا متفاوت است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان شهرستان قرمز و نارنجی ندارد، اظهار کرد: همه شهرستان های گیلان زرد هستند و دو شهرستان املش و رضوانشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی از بستری شدن ۶۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۷۵ بیمار کرونایی بستری داریم و ۷۵ نفر بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به سیر نزولی بستری های کرونایی در استان، عنوان کرد: اگرچه در شیب نزولی خیز پنجم هستیم، اما کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار در تداوم این روند مهم و ضروری است.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه مردم با زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در برابر کرونا بیمه می شوند، گفت: همچنین ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون موثرترین و کارآمدترین راه مقابله با کرونا است.

وی با اشاره به تفاوت واکسن های موجود از نظر ایمنی زایی، اضافه کرد: همه واکسن ها بین ۷۵ تا ۸۰ درصد ایمنی زایی دارند که بسته به شرایط افراد متغیر است لذا فرقی نمی کند از چه نوع واکسنی استفاده می کنیم، زیرا همه واکسن ها از نوع شدید بیماری جلوگیری می کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه انواع جهش یافته کرونا از سیستم ایمنی فرار می کنند، یادآور شد: با اولویت قرار دادن رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون در صورت بروز سویه یا پیک جدید، میزان مرگ و میر کمتر از پیک های گذشته خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان