//
کدخبر: ۳۲۶۸۶۶ //

ورزش برای مبتلایان کرونا خطرناک است؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا گفت: ورزش می‌تواند فشار مضاعفی به ریه این بیماران وارد کند.

ورزش برای مبتلایان کرونا خطرناک است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهزاد مهدویان با بیان اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان این بیماری غیرقابل پیش بینی است، گفت: بارها مشاهده شده که بیماران در شرایط جسمانی مساعد هستند و به یکباره ظرف یک یا دو روز ریه آنها درگیر شده است.

 

وی افزود: با توجه به این مساله توصیه می شود تمام مبتلایان کرونا حتی افرادی که علائم بسیار خفیف هم دارند از انجام فعالیت های زیاد و بویژه ورزش در طول مدت بیماری خودداری کنند.

مهدویان گفت: ورزش کردن فشار مضاعفی را به ریه ها وارد می کند و در مبتلایان کرونا که ریه ها درگیر با کرونا هستند، این فشار مضاعف می تواند خطرساز شود.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: حتی برای افرای که درگیری ریه هم ندارند، ورزش توصیه نمی شود، چرا که سیر بیماری نامشخص است و ممکن است یکباره علائم بیماری تشدید شود.

مهدویان گفت: در مجموع فعالیت زیاد و ورزش برای مبتلایان کرونا اصلا توصیه نمی شود و این افراد باید در طول مدت بیماری تا زمان بهبودی کامل به استراحت بپردازند.

وی افزود: همچنین تغذیه مناسب و بویژه استفاده زیاد از مایعات برای این بیماران توصیه می شود.

مهدویان خاطرنشان کرد: 70 درصد ریه هم مانند سایر ارگان های دیگر بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین استفاده زیاد از مایعات می تواند به بهبود عملکرد ریه ها کمک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان