//
کدخبر: ۳۲۵۱۸۱ //

جدیدترین رنگ بندی استان ها

بر اساس نتایج تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر امروز پنجشنبه منتشر شد رنگ آبی کرونایی پس از گذشت ۶ ماه به مازندران باز گشت .

جدیدترین رنگ بندی استان ها
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق این ارزیابی ، در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهرستان استان مازندران ، ۲ شهرستان در وضعیت آبی ، ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر اساس این ارزیابی شهرستان های میاندرود و سیمرغ که تاکنون در وضعیت زرد کرونایی  بودند با تغییر رنگ بندی وارد وضعیت آبی شدند.

 هم اکنون شهرستان های ساری، بابل،آمل ،قائمشهر ، فریدونکنار ، سوادکوه، سوادکوه شمالی،  محمودآباد، چالوس ، نکا، کلاردشت ، عباس آباد ، بهشهر، جویبار ، تنکابن، نور، نوشهر و گلوگاه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین  ۲ شهرستان رامسر و بابلسر همچنان در رنگ نارنجی کرونایی به معنای وضعیت پرخطر به سر می برند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم و ۲ بیمار بستری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت را نشان می دهد.

رنگ زرد هم به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند. همچنین رنگ قرمز هم که از مدتی پیش از ایران رخت بربسته است ، وضعیت کرونایی " بسیار پرخطر " محسوب می شود.

ماززندران از شروع موج چهارم کرونا که در تاریخ ۱۳ فروردین ماه امسال با ورود رنگ قرمز به شهرستان قائمشهر آغاز شده بود دو موج پی در پی را پشت سر گذاشت و در این مدت رنگ آبی از نقشه مازندران محو شده بود.

موج پنجم کرونا که از ۳۰ خرداد در مازندران  همزمان با سایر نقاط کشور با افزایشی شدن تعداد مجموع بستری‌شدگان آغاز شده بود و تا ۲۱ مرداد نیز این روند افزایشی مشاهده شد، در یک ماه گذشته روندی کاهشی را طی کرده است. 

مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران که در روز ۲۱ مرداد با ثبت رکورد چهار هزار و ۷۶ نفر به رقمی فراتر از حد تصور و پیش‌بینی‌ها رسیده بود ،در حال حاضر به۵۴۶ بیمار بستری رسیده است  و از یک هفته گذشته تاکنون آمار فوتی های استان نیز  تک رقمی شده است.  در شبانه روز گذشته نیز  ۲ فوتی  بر اثر  ویروس کرونا در استان ثبت شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان