//
کدخبر: ۳۲۲۸۶۷ //

اکثر بستری شدگان کرونایی واکسن کرونا نزدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی در مورد وضعیت کرونا در بیمارستان ها ارائه و اعلام کرد که بیشتر کسانی که در بیمارستان ها بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده اند واکسن نزده اند.

اکثر بستری شدگان کرونایی واکسن کرونا نزدند
به گزارش فرتاک نیوز،

شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث شروع پیک پنجم کرونا در کشورمان شده است. از طرفی سرعت کند واکسیناسیون کرونا در ماه های گذشته نیز در اوج گرفتن آمار مبتلایان و فوتی های کرونا بی تاثیر نبوده است.

دکتر بابک عشرتی به همه واجدین شرایط توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تا از بخش عمده ای از عوارض بیماری در امان باشند.

وی جلوگیری از مرگ و ابتلا به نوع شدید بیماری را از مهمترین تاثیرات واکسن کرونا اعلام کرد و گفت: مردم از هر واکسنی اعم از داخلی و وارداتی که به دست آوردند، استفاده کنند و نسبت به این کار تعلل نکنند.

عشرتی یادآور شد: کسانی که تاکنون واکسن زنده اند، همچنان باید توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست ها را به دقت رعایت کنند.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد جامعه باید واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی مناسبی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا فراهم شود. تا آن زمان باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

عشرتی افزود: با توجه به اینکه اغلب سالمندان در کشور واکسن کرونا زده اند، مرگ و میر این بیماری بیشتر در افراد جوان تر مشاهده می شود؛ به عبارتی روند مرگ و میر در کشور تغییر یافته و به سمت جوانان سوق یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران به جوانان توصیه کرد که ابتلا به بیماری را جدی بگیرند و نسبت به آن ساده انگاری نکنند؛ چرا که می‌تواند خطرات جدی برای آنان داشته باشد.

عشرتی با توجه به روند بیماری، از همه مردم به خصوص جوانان خواست بیشتر مواظب خود باشند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان