//
کدخبر: ۳۲۲۱۸۵ //

دوره تقویت کننده واکسن در برخی کشور ها شروع شد

سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف دوز تقویت‌کننده واکسن کووید ۱۹ در کشورهای ثروتمند شد.

دوره تقویت کننده واکسن در برخی کشور ها شروع شد
به گزارش فرتاک نیوز،

چند مقام سازمان بهداشت جهانی می‌گویند داده های فعلی مربوط به بیماری کووید۱۹ نشان نمی دهد که نیاز به تزریق تقویت کننده وجود دارد . آنها معتقدند که افراد واکسینه شده هنوز از درجه بالایی از حفاظت در برابر ویروس کرونا برخوردار هستند.

در عوض ، مقامات باید بر واکسیناسیون آسیب پذیرترین افراد در سراسر جهان تمرکز کنند ، قبل از این که به کشورهای ثروتمند واکسینه شوند. پزشک ارشد سازمان بهداشت جهانی گفت: "ما به وضوح معتقدیم که داده های امروز نشان می دهد که نیاز به تقویت کننده وجود ندارد."

وی گفت: ویروس کرونا در درجه اول در بین افراد واکسینه نشده در حال گردش است ، بنابراین تمرکز باید روی افرادی باشد که هنوز هیچ دوزی دریافت نکرده اند.او اضافه می‌کند: "من می ترسم که این کار فقط به ایجاد  انواع بیشتری از بیماری منجر شود. ممکن است ما در شرایط بدتری قرار گرفته باشیم. "

کارشناسان بهداشت عمومی  می گویند که افزایش دو برابری افراد واکسینه شده کاملاً به همه گیری کووید۱۹ پایان نمی دهد در حالی که ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گردش است. اگر انواع دیگر در گروه های واکسینه نشده در کشورهای دیگر توسعه یابد ، یکی از آن‌ها به احتمال زیاد در برابر واکسن ها مقاوم می شود.

مقامات بهداشت جهانی گفتند ، برای کند کردن ظهور انواع واگیر دارتر این بیماری ، کشورها باید با یکدیگر همکاری کنند تا دسترسی عادلانه ای به دوزهای اولیه در سطح جهان قبل از دریافت دوز حفاظتی اضافی از سوی دیگران ، فراهم شود. مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی ، گفت: "واکسن کافی در سراسر جهان وجود دارد ، اما به مکانهای مناسب فرستاده نمی‌شود."

وی خاطرنشان کرد: میلیاردها نفر دوز اولیه را دریافت نکرده اند. وی گفت: در کشورهای کم درآمد ، کمتر از 5 درصد از افراد واکسینه شده اند. و در کشورهای با درآمد متوسط ​​، از جمله بیشتر آمریکای لاتین ، حدود یک سوم مردم تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: "مشکل این نیست که افراد به اندازه کافی واکسینه شده اند." "بنابراین ، اولویت اول ما نسبتاً ساده است: قبل از اینکه جلوتر از این بروید ، باید دو دوز واکسن را دریافت کنید."

جلسه خبری سازمان بهداشت جهانی درست قبل از اعلام مقامات آمریکایی درباره کسانی که واکسن های فایزر یا مدرنا را دریافت کرده اند ، واجد شرایط یک واکسن سوم در 8 ماه پس از دوز دوم آنها هستند، تشکیل شده بود.

آنها اشاره کردند که مطالعات نشان می‌دهد اثر بخشی واکسن‌ها در برابر نوع دلتا مسری کاهش یافته است. آنتونی فائوچی ، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی می گوید که یک تزریق تقویت کننده می تواند سطح آنتی بادی را "حداقل ده برابر و احتمالاً بیشتر" افزایش دهد.

اما مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند کشورها باید برای رسیدن به  داده های بیشتر صبر کنند. آنها می‌گویند  گام مناسب این است که "منتظر بمانیم تا علم به ما بگوید چه موقع باید از تقویت کننده ها استفاده کرد؟ چه گروه هایی از مردم به آن نیاز دارند و کدام واکسن ها نیاز به دوز تقویت کننده دارند؟"

مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند کسانی که با بالاترین خطرات برای بستری شدن و مرگ روبرو هستند باید دو دوز اول را قبل از دریافت دوز تقویت کننده دریافت کنند.

مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی گفت اگر از نظر مقایسه ای به این موضوع فکر کنیم ، کار ما مانند این است که قصد داریم جلیقه های نجات اضافی به افرادی که قبلاً جلیقه نجات دارند تحویل دهیم ، در حالی که دیگران را که بدون یک جلیقه نجات  هستند غرق می کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان