//
کدخبر: ۳۲۱۲۲۰ //

سکس و رابطه جنسی را چه زمان‌هایی باید متوقف کرد؟

افرادی که به افسردگی بعد از رابطه جنسی دچار هستند با داروهای ضد افسردگی تا حدودی درمان می‌شوند اما این داروها عوارضی مانند تاخیر در انزال و کم شدن میل جنسی دارند. افسردگی بعد از رابطه جنسی به عنوان بی‌قراری بعد از مقاربت شناخته می‌شود و زنان بیشتر از مردان به این عارضه دچار می‌شوند.

سکس و رابطه جنسی را چه زمان‌هایی باید متوقف کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 رابطه جنسی سالم و تقریبا منظم بر سلامت جسم و روان زوجین تاثیر مستقیم دارد و می تواند زندگی مشترک آنها را گرم و صمیمی کند اما در برخی از مواقع مشکلاتی حین یا بعد از رابطه جنسی به وجود می آید که بهتر است رابطه جنسی را متوقف سازیم. در این بخش شما را با عواملی که سبب می شوند رابطه جنسی را متوقف سازیم آشنا می کنیم.

سردرد

برخی از افراد در حین یا بلافاصله بعد از فعالیت جنسی به علت آزاد شدن هورمون آدرنالین که سبب افزایش خون می شود، سردرد می گیرند. مردان بیشتر از زنان به سردردهای بعد از رابطه جنسی مبتلا می شوند. به طوری که آمارها نشان می دهند یک نفر از ۱۰۰ نفر در رابطه جنسی دچار سردرد می شود.

برخی از این سردردها پیش زمینه ای برای سکته مغزی یا آنوریسم هستند بنابراین بهتر است هنگامی که به سردرد ناگهانی و شدید و طولانی دچار شدید نزد پزشک بروید تا علت را شناسایی و شما را درمان کند.

حساسیت به مایع منی

برخی از افراد به مایع منی حساسیت دارند که این وضعیت به سندرم بیماری پس از ارگاسم شناخته می شود و علائمی مانند تب، آبریزش بینی و ناراحتی معده دارد. این علائم معمولا یک روز پس از رابطه جنسی بروز می یابد و علت به وجود آمدن این حساسیت این است که بدن پروتئین مایع منی را به عنوان آنتی ژن مهاجم شناخته و سیستم ایمنی بدن به آن حمله می کند.

برای درمان این آلرژی زمان زیادی لازم است وداروهای ضد التهاب می توانند کمک کننده باشند. این حساسیت تنها در زنان بروز نمی کند و ممکن است بدن مردان نیز در برابر مایعات واژن زنان واکنش های آلرژیک نشان دهند هرچند این حساسیت در مردان چندان شدید نیست.

افسردگی

برخی از افراد بعد از انجام رابطه جنسی احساس افسردگی دارند در حالی که این رابطه باید وجد و آرامش را در پی داشته باشد. علت افسردگی بعد از رابطه جنسی می‌تواند نارضایتی از عمل جنسی و ارضا نشدن خواسته‌های یکی از زوجین باشد که بهتر است این افراد در رابطه با مسائل جنسی با شریک زندگی‌شان صحبت کنند و خواسته های خود را بیان کنند.

افرادی که به افسردگی بعد از رابطه جنسی دچار هستند با داروهای ضد افسردگی تا حدودی درمان می شوند اما این داروها عوارضی مانند تاخیر در انزال و کم شدن میل جنسی دارند. افسردگی بعد از رابطه جنسی به عنوان بی قراری بعد از مقاربت شناخته می شود و زنان بیشتر از مردان به این عارضه دچار می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۲۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان