//
کدخبر: ۳۲۱۰۹۳ //

چرا سر درد به علت گرسنگی

بسیاری از مردم در شرایط مختلف مثل کم آبی و قند خون پایین دچار سردرد میشوند اما دلیل این سردرد ها را نمیدانند.

چرا سر درد به علت گرسنگی
به گزارش فرتاک نیوز،

سر درد ممکن است به دلایل مختلف و پیچیده ای به وجود بیاید. انواع سر درد و با دلایل مختلف مانند ( سردرد های میگرنی، تنشی، سر درد به علت گرسنگی و ... ) وجود دارند که هنوز هم برای مشخص کردن منشأ دقیق آن ها به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

سر درد به علت گرسنگی

این سر درد ها اغلب قبل از ساعات غذا خوردن و یا زمانی که به اندازه کافی غذا نخورده اید، رخ می دهند. اگر چه گرسنگی به عنوان یکی از دلایل بروز سردرد در مبتلایانی که مکررا دچار سردرد میشوند؛ معرفی شده است اما سوال اصلی اینجاست که چرا و چگونه ؟

به نظر میرسد که پاسخ این سوال پیچیده باشد زیرا بیش از یک نوع سردرد ممکن است در اثر گرسنگی ایجاد شود و ما در ادامه به دو شکل از آن ها اشاره کرده ایم:

پایین بودن قند خون

اکثر مردم پایین بودن قند خون را مرتبط با دیابت می دانند اما پایین بودن قند خون ممکن است نشانه ای از گرسنگی شما باشد و حتی در افرادی که دیابت ندارند منجر به سر درد بشود.

سردرد به علت کم آبی بدن

در اثر کم آبی بدن ممکن است دچار سردرد یا میگرن شوید. یک مطالعه محدود روی 95 نفر مبتلا به میگرن نشان داد که 34 نفر از آن ها به علت کم آب شدن بدن دچار سردرد میگرنی شده اند . این مطالعه ثابت کرد که کم آبی میگرن را تحریک می کند. همچنین در مطالعه دیگری روی 10 نفر از افراد سالم نشان داد که 2 نفر از آن ها به علت کم آبی بدن سر درد گرفته اند.

میگرن

راه حل:

برای جلوگیری از سردرد های با منشأ افت قند خون، نباید هیچ کدام از وعده های غذایی خود را حذف نکنید. مثلا اگر برای رسیدن به محل کار دیر کرده اید، نباید صبحانه را حذف کنید و در صورت حذف وعده صبحانه، هیچ ماده قندی وارد خون شما نمی شود و در نتیجه آن دچار افت قند خون و سر درد خواهید شد.

کم آبی بدن نیز در نتیجه حذف برخی وعده های غذایی یا مصرف برخی از غذا های نامناسب به وجود می آید و در نتیجه خوردن وعده های غذایی به صورت منظم بسیار مهم است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۰۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان