//
کدخبر: ۳۱۸۸۴۹ //

خطر ابتلای بیشتر کودکان و نوزادان به کرونای دلتا

عضو هیأت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطرات ویروس دلتا در نوزادان و کودکان بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

خطر ابتلای بیشتر کودکان و نوزادان به کرونای دلتا
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از یک ماه است که موج پنجم کرونا در کشورمان بر مبنای شیوع کرونای دلتا آغاز شده است. کرونای دلتا همان کرونای هندی است. کرونای دلتا 60 درصد مسری تر از کرونای انگلیسی محسوب می شود. کرونای دلتا کودکان و نوزادان را بیشتر از سایر گروه های سنی درگیر می کند. علایم کرونای دلتا بسیار شبیه سرماخوردگی است.

دکتر جعفری، عضو هیأت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماهیت ویروس جهش یافته دلتا در افزایش انتقال و سرایت‌پذیری آن بوده و خطرات این ویروس در نوزادان و کودکان بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

وی افزود: ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثیر در جوامع انسانی دچار موتاسیون (جهش) و تغییر می‌شود و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

جعفری تاکید کرد: گونه‌های مختلف ویروس کرونا برای گروه سنی اطفال خطر‌آفرین بوده و از خصوصیات دیگر نوع جدید آن که دلتا نام دارد در احتمال بالاتر ابتلای کودکان و نوجوانان بوده است و والدین باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان