//
کدخبر: ۳۱۸۸۳۱ //

تاثیر استفاده از ماسک‌های طبیعی در بهبود پوست

یک محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری، گفت: درکنار اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی استفاده از ماسک‌های طبیعی در بهبود پوست افراد تاثیر بالایی دارد یکی از این ماسک‌های طبیعی بابونه است.

تاثیر استفاده از ماسک‌های طبیعی در بهبود پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدامین افرا در گفت‌وگویی در خصوص لکه‌های پیری پوست، اظهار کرد: اولین موضوع دارای اهمیت در لکه‌های پوستی علت بروز آن است، پرخوری و مصرف بیش از حد کربوهیدرات در شکل‌گیری لکه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده، متاسفانه ایران میزان بیشترین مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان و برنج را در جهان دارد.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری، افزود: مصرف نان و برنج بدون سبوس عامل بیماری‌های بسیاری مانند چاقی، دیابت، چربی خون، کبدچرب و سرطان‌های مختلف است، زیرا سلول‌های سرطانی از قندها تغذیه می‌کنند و قند حاصل از نان و برنج سفید نیز عامل مهمی برای رشد سلول‌های سرطانی است.

وی ادامه داد: قندهای اضافی، غذا خوردن سریع، مصرف آب و نوشیدنی‌های بسیار سرد، مصرف شیرینی‌های مصنوعی مانند نوشابه و خوردن ماست و دوغ به‌علت بالا بودن اسیدلاکتیک موجود در آن‌ها منجر به اختلال در سیستم کبد افراد و در نتیجه چرب شدن کبد خواهد شد و  همچنین این موضوع موجب انسداد در عروق بدن نیز می‌شود، این عوامل از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های پوستی در افراد است.

افرا با توصیه به مصرف غذای پختنی در وعده صبحانه، عنوان کرد: در وعده صبحانه حتما نیاز به مصرف نان نیست، بلکه می‌توان در این وعده غذایی خورشت‌های مختلف، آش، سمنو و .... مصرف کرد، زیرا سیستم گوارش انسان معمولا پذیرش بهتری نسبت به غذاهای گرم دارد، بهترین وعده‌های غذایی در طول روز صبحانه و شام سبک است، زیرا وعده ناهار منجر به ضعف و خستگی بدن انسان می‌شود و نوعی خستگی مفرط در افراد ایجاد می‌کند.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مصرف غذای پخته شده در وعده ناهار منجر به خستگی کبد می‌شود، می‌توان در وعده ناهار از میوه‌جات شیرین مانند سیب، انبه، خرما و ... استفاده کرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کربوهیدرات موجود در غذا منجر به هضم دیرهنگام غذا می‌شود، بنابراین بهتر است موادغذایی با کربوهیدرات بالا مانند نان و برنج کمتر مصرف شود، اگر در وعده صبحانه سمنو بدون نان مصرف شود به دلیل ویتامین‌های سرشار این ماده غذایی تاثیر بسیاری در زیبایی پوست و افزایش انرژی و پاکسازی بدن دارد.

افرا یادآور شد: قند موجود در کربوهیدرات‌هایی مانند نان، برنج، ماکارانی و ... پس از گذشت ۱۲ ساعت از زمان مصرف آن‌ها در بدن فرد آزاد می‌شود، به‌همین دلیل اگر فردی در وعده شام از این مواد غذایی مصرف کند و روز بعد برای انجام تست قندخون به پزشک مراجعه کند، میزان قندخون فرد بالا نشان داده می‌شود.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: زمانی که افراد تغذیه مناسبی داشته باشند، سیستم بدن آن‌ها شادابی بیشتری دارد و به سمت سلامتی بیشتر حرکت می‌کند به همین دلیل در سال‌های گذشته افراد مسن با وجود داشتن سن بالا از نشاط بسیاری برخوردار بودند و پوست شفافی داشتند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در کاهش شادابی پوست تابش مستقیم آفتاب است، به همین دلیل توصیه می‌شود در فصل تابستان و همچنین افرادی که در ارتفاعات زندگی می‌کنند پوست خود را در برابر تابش آفتاب محافظت کنند، همچنین استفاده افراد از امگا ۳ حیوانی و ویتامین E موجب تقویت سیتم پوستی می‌شود.

افرا تاکید کرد: استفاده از نمک طبیعی و نمک سنگ در حد اعتدال نیز برای ضدعفونی شدن سیستم گوارش و کاهش لک‌های صورت موثر است، البته توصیه نمی‌شود از این نمک‌ها به مقدار زیاد در پخت غذا مصرف شود، زیرا استفاده بیش‌ از حد از نمک مضرات بسیاری دارد، همچنین افراد می‌توانند هنگام خوردن غذا در اولین لقمه و آخرین لقمه خود مقداری از این نمک مصرف کنند.

این محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در کنار اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی استفاده از ماسک‌های طبیعی در بهبود پوست افراد تاثیر بالایی دارد، یکی از این ماسک‌های طبیعی بابونه است که می‌توان پودر بابونه را با مقداری گلاب مخلوط کرد و به صورت خمیر روی صورت قرار داد.

وی افزود: پودر گل ختمی و مخلوط آن با گلاب نیز ماسک بسیار موثری برای افزایش شادابی پوست است، همچنین استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن انار، آلبالو، بان، کندش و روغن آرگان برای شادابی پوست افراد تاثیرگذاری بسیار بالایی دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان