//
کدخبر: ۳۱۸۷۰۰ //

درمان کمر درد و زانو درد با آب درمانی

مدرس آبدرمانی فدراسیون نجات غریق ایران با بیان این‌که آب درمانی باعث کاهش درد بیمار و تقویت مفاصل و عضلات ضعیف شده و افزایش دامنه حرکتی مفاصل می‌شود، گفت: انجام تمرینات آبدرمانی باعث رفع خستگی، احساس آرامش و تسکین بسیاری از دردها می‌شود.

درمان کمر درد و زانو درد با آب درمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

حامد فرحان در گفت‌وگویی، با بیان این‌که اضافه وزن و آسیب‌های مفصلی یکی از اثرات شیوع کرونا است که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: چاقی و افزایش وزن با فشار بر مفاصل باعث ساییدگی مفصل، ورم مفاصل و استخوان‌ها می‌شود که این افزایش وزن و چاقی در دوران پاندمی کرونا به دلیل قرنطینه خانگی و بی‌تحرکی شدت یافته است.

وی تاکید کرد: از توصیه‌های متخصصان به مبتلایان آرتروز در کنار کاهش وزن، انجام ورزش‌های اختصاصی به منظور تقویت عضلات است که مانند کمربند محافظ برای زانو عمل می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که آب درمانی یا هیدروتراپی به عنوان یکی از روش‌های درمانی، از دیرباز مورد توجه بوده است، افزود: امروزه آب درمانی به عنوان یکی از متدهای مهم و موثر درمانی در جهان کاربرد دارد.

مدرس آبدرمانی فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران، آب درمانی را یک روش درمانی بر پایه خواص فیزیکی آب دانست و گفت:  با کاهش وزن در آب و استفاده از نیروی فشار آب به عنوان یک عامل مقاومتی، تقویت عضلات انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این روش تمرینات ورزشی در داخل آب انجام می‌شود، این تمرینات به نوع و شدت آسیب بستگی دارد و برای هر فرد به صورت اختصاصی تجویز می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تمرینات آبدرمانی باید تحت نظر متخصص آبدرمانی انجام شود، گفت: با انجام تمرینات تحت نظر متخصص، احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل می‌رسد و همچنین افراد قبل از انجام آب درمانی باید با متخصص ارتوپد خود مشورت کنند تا شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بی خطر بودن آب درمانی را برای آن‌ها تایید کند.

فرحان با اشاره به موارد کاربرد آب درمانی، تشریح کرد: آب درمانی برای آرتروز مفاصل به خصوص آرتروز زانو و آرتروز لگنی، فلج اندام‌ها، دردهای مزمن مفصلی مانند کمردرد و زانودرد، آسیب‌های اسکلتی و عضلانی، از بین بردن اسپاسم عضلانی، تقویت اندام‌ها پس از جراحی های ارتوپد توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان