//
کدخبر: ۳۰۹۹۱۹ //

دیابتی‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند

مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم قرار گیری دیابتی‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا، مراحل عضویت در این انجمن را تشریح کرد.

دیابتی‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

هاشم هاشمی آذریان در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص فعالیت این انجمن در حوزه خدمت رسانی به افراد دیابتی، گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های انجمن دیابت استان بر پایه آموزش است و در کنار آن، در راستای تامین انسولین موردنیاز برای افرادی که هیچگونه امکان تامین این دارو را ندارند، اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی نابسامان جامعه، طی یک سال گذشته اقدام به ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی از جمله ملزومات بهداشتی مثل ماسک و موادضدعفونی به بیماران دیابتی عضو انجمن کرده‌ایم و این کمک‌ها هنوز هم ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص احتمال تزریق واکسن کرونا به بیماران دیابتی، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون این قشر آسیب پذیر کرونا در اولویت تزریق واکسن قرار نگرفته‌اند، اما امیدواریم که در روزهای آتی واکسیناسیون کرونایی این افراد نیز انجام بگیرد. زیرا یک بیمار دیابتی ۶۰ ساله با مشکلات زمینه‌ای که حتی در تامین انسولین خود در مضیقه قرار دارد، باید در اولویت واکسیناسیون باشد.

هاشمی با اشاره به عضویت تقریبی ۲۵ هزار بیمار دیابتی استان در این انجمن که بیش از دو سوم این افراد در تبریز مستقر هستند، افزود: اما با توجه به اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بیماری کرونا به بیماران دیابتی، تعداد مبتلایان و فوتی‌های اعضای انجمن دیابت نسبتا کمتر بوده است و اغلب مبتلایان کرونایی دیابتی عضو انجمن پس از ابتلا به بهبودی کامل رسیده‌اند.

وی با بیان این‌که همه روزه امکان عضویت در این انجمن برای بیماران دیابتی وجود دارد، گفت: متقاضیان باید ابتدا با شماره ۳۴۴۲۹۸۷۷ مرکز انجمن تماس بگیرند تا با اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت‌نام، به صورت حضوری به مرکز انجمن دیابت استان به آدرس قطران شمالی، خیابان کارپیشه، روبه روی پارک آنا، طبقه فوقانی مسجد نظیروندی انجمن دیابت آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

وی افزود: در فرایند عضویت در انجمن، تعدادی سوال از بیماران دیابتی پرسیده می‌شود، و این بیماران پس از تکمیل فرم موردنظر، عضو انجمن شده و بلافاصله کارت عضویت دریافت می‌کنند.

معمولا تمامی اطلاعات مربوط به مدت زمان بیماری، تعداد انسولین‌های دریافتی در هر ماه و اطلاعات تکمیلی دیگر در این خصوص از بیماران دیابتی گرفته شده و در کارت هوشمند صادر شده کلیه اطلاعات مربوطه ثبت می‌شود.

وی افزود: اطلاعیه و مطالب موردنیاز بیماران در سایت و گروه‌های مشخص این انجمن به اشتراک گذاشته شده و هم‌چنین امکان طرح سوال و مشکلات بیماران دیابتی از طریق سایت انجمن وجود دارد و از این طریق به صورت آنلاین به سوالات پاسخ داده می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان