//
کدخبر: ۳۰۱۷۶۳ //

چهار داوطلب دیگر واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردند

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: چهار داوطلب امروز ( ۱۴ اسفند) واکسن ایرانی کرونا با نام "رازی کوو پارس" را دریافت کردند و تعداد داوطلبان دریافت کننده این واکسن به ۱۰ نفر رسید.

چهار داوطلب دیگر واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردند

دکتر سعید کلانتری، متخصص عفونی روز پنجشنبه، تعداد داوطلبان این مرحله را ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: قبل از این، ۲ داوطلب ۱۰ اسفند و ۴ داوطلب  هم ۱۲ اسفند این واکسن را دریافت کرده بودند.

وی اظهار داشت: تزریق این واکسن ایرانی در قالب مرحله نخست تست بالینی به ۳ داوطلب دیگر در روز شنبه هفته آینده انجام می شود که با این کار تمام پیشقراولان این طرح مطالعاتی واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

فلاح، تعداد داوطلبان فاز اول تست انسانی این واکسن را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳ نفر در گروه اول و بقیه هم در چهار گروه ۳۰ نفره به ترتیب وارد این طرح مطالعاتی خواهند داشت.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: حال عمومی داوطلبانی که این واکسن را دریافت کردند خوب است و عارضه جدی در آنان مشاهده نشده است.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند)   با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.  

ترزیق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

به گزارش فرتاک نیوز، موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

واکسن کووپارس رازی تحت مدیریت وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن روی ۱۳ نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان