//
کدخبر: ۳۰۱۲۱۸ //

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پلتفرم واکسن رازی کوو پارس به نوعی طراحی شده که با جهش‌های بیماری کووید_۱۹، قابلیت بازطراحی دارد و می‌تواند با نوع جدید وارد بازار شود.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس آغاز شد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس در بیمارستان حضرت رسول اکرم (س) تهران با بیان این که امروز شاهد یک اتفاق بسیار بزرگ هستیم، اظهار کرد: برای این واکسن حدود یک سال زحمت کشیده شده است و امروز وارد فاز آزمایش بالینی می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: با بروز علائم بیماری کرونا مانند تمام بیماری های عفونی که در کشور رایج می‌شد، موسسه رازی آماده شد تا با تولید واکسن به بخش درمان کمک کند.

خاوازی تصریح کرد: من در زمان شیوع این ویروس در کشور، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بودم که سازمان بسیار بزرگی است و بالغ بر ۲۰ موسسه شبیه به موسسه رازی و ۲ هزار نفر عضو هیئت علمی دارد.

وی افزود: ویروس شناسان مأنوس با حشرات، گیاهان و فعال در حیطه پزشکی را جمع‌آوری کردیم تا بتوانیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که به تیم فعلی رازی رسیدیم.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: از اسفند تا اواخر فروردین کار طراحی انجام شد، پس از دزسنجی و آزمایشات فرمولاسیون، کار با ۵۰۰ حیوان از جمله موش، میمون، خرگوش و همستر آغاز شد.

وی افزود: به لحاظ تست پیش بالینی کار قوی انجام شد، تیم دامپزشکی قوی کار کالبدشکافی را انجام داد و پس از انجام کار، پرونده به وزارت بهداشت ارسال شد.

خاوازی با تشکر از زحمات وزیر بهداشت برای حمایت از تیم موسسه رازی عنوان کرد: دکتر نمکی لحظه‌به‌لحظه مدارک را بررسی کرد و گواهی‌های ورود به آزمایشات بالینی و تاییدیه آزمایش‌های پیش بالینی را انجام داد که به خاطراین حمایت‌ها از ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که تمام مردم ایران از بدو تولد تاکنون از واکسن‌های موسسه رازی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پلتفرم انتخابی برای واکسن رازی کوو پارس توسط بهترین واکسن‌سازها در دنیا انتخاب شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که این واکنش ویروس مرده را وارد بدن نمی‌کند، اذعان کرد: میزان دز تزریق این واکسن ۲.۲ میلی لیتر بوده که بسیار کم است.

وی افزود: ما تنها به واکسیناسیون فکر نکردیم و نوع استنشاقی این واکسن، زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند که کار علمی این نوع واکسن هنوز در دنیا به اتمام نرسیده است.

خاوازی تأکید کرد: عبور از فاز یک تزریق واکسن کوو پارس، یک دستاورد ملی بزرگ محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: دنیا گرفتار واکسیناسیون انواع بیماری‌ها است اما این واکسن با واکسن‌های دیگر تزریق شده تداخل ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

خاوازی خاطرنشان کرد: این پلتفرم به نوعی طراحی شده که با جهش‌های بیماری کووید_۱۹، قابلیت بازطراحی دارد و می‌تواند با نوع جدید وارد بازار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان