//
کدخبر: ۳۰۱۳۰۵ //

رژیم صهیونیستی و معامله ای سیاسی با واکسن کرونا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد کشورهایی که این رژیم قصد دارد در ازای حمایت دیپلماتیک آن‌ها را به واکسن کرونا مجهز کند، خبر دادند.

رژیم صهیونیستی و معامله ای سیاسی با واکسن کرونا

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، لیست کشورهایی که این رژیم در ازای حمایت دیپلماتیک به آن‌ها واکسن کرونا می‌دهد شامل ۱۹ کشور است. اما رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این لیست شامل ۲۰ کشور است و از جمله کشورهایی که گفته می‌شود قرار است به واکسن کرونا دست یابد موریتانی است که روابط دیپلماتیکی با این رژیم ندارد.

به گزارش فرتاک نیوز،موریتانی که سومین کشور در اتحادیه عرب بود که سال ۱۹۹۹ روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کرد اما بعد از جنگ غزه در سال ۲۰۰۸ روابط خود را قطع کرد.

مسئولان آمریکایی ماه میلادی گذشته به روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گفتند که موریتانی در آستانه عادی‌سازی روابط با این رژیم قبل از پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بود.

گزارشات اخیر بعد از آن منتشر شد که شبکه رادیویی کان سه‌شنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به تعدادی از کشورها واکسن کرونا را در ازای دستیابی به حمایت دیپلماتیک پیشنهاد کرده است.

براساس بیانیه صادره از سوی دفتر نتانیاهو، تعدادی از کشورها با رژیم صهیونیستی تماس گرفته و خواهان واکسن کرونا شده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان معتقدند که لیست این کشورها شامل قبرس، مجارستان، گواتمالا، جمهوری چک، جزایر مالدیو، اتیوپی، چاد، کنیا، اوگاندا و گینه است.

به گفته رسانه‌ها مسئولان ارشد بهداشت رژیم صهیونیستی می‌گویند با آن‌ها درباره طرح نتانیاهو مشورتی نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان