//
کدخبر: ۳۰۱۵۱۴ //

تاکید چین بر تقویت همکاری جهانی در تامین واکسن و مهار کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که کشورش با حفظ همکاری با کشورهای جهان در امور واکسن و پیشگیری از ویروس کرونا، برای پیشبرد ساخت جامعه ای با سلامت و بهداشت مشترک جهان و رسیدن به پیروزی نهایی در مبارزه با همه گیری کرونا تلاش خواهد کرد.

تاکید چین بر تقویت همکاری جهانی در تامین واکسن و مهار کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

«وانگ ون بین» امروز سه شنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن در واکنش به اقدام شورای امنیت سازمان ملل که با تصویب قطعنامه ای خواستار توزیع برابر واکسن کرونا در سراسر جهان شد گفت: شورای امنیت سازمان ملل این قطعنامه را با هدف تقویت همکاری جهانی در امور واکسن و تامین، توزیع برابر و قابلیت دسترسی مردم سراسر جهان به واکسن از جمله در کشورهای درگیر ناآرامی تصویب کرد که چین از این تلاش شورای امنیت سازمان ملل استقبال می کند.

وی افزود: چین همواره با اقدامات خود به اعلامیه مهم «شی جین پینگ» رهبر چین مبنی بر «عرضه واکسن به عنوان محصول عمومی در جهان» عمل کرده و پیش از هر کشوری به ابتکار سازمان بهداشت جهانی برای «همکاری جهانی برای پژوهش، تولید و دسترسی عادلانه مردم به ابزارهای جدید پیشگیری و مهار کرونا» پیوسته است.

این مقام چینی افزود: چین با همکاری بیش از ۱۰ کشور جهان در پژوهش و تولید واکسن به طرح «کواکس سازمان بهداشت جهانی» ملحق شد و از این طریق ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار داد.

وانگ ادامه داد: چین همچنین تصمیم گرفته است واکسن را در اختیار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز قرار دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان