//
کدخبر: ۲۹۶۹۰۲ //

مخبر: بخش قابل توجهی از واکسن کرونا را به صورت مجانی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما از مردن کسی خوشحال نیستیم اما واکسنی که اینها تولید کرده‌اند چپ و راست در حال عارضه دادن است در حالی که واکسن ایرانی تا به حال هیچ عارضه‌ای نداشته و در ۱۴ داوطلب هیچ عارضه‌ای مشاهده نشده و اثرات آن را بهتر و بیشتر از آن که انتظار داشتیم داریم می‌بینیم.

مخبر: بخش قابل توجهی از واکسن کرونا را به صورت مجانی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد

محمد مخبر روز سه شنبه ۲۹ دی ماه در حاشیه رونمایی از چند داروی جدید در شهرک دارویی برکت، با بیان اینکه ستاد را بلافاصله بعد از موضوع واکسن کرونا تحریم کردند، گفت: مردم مطمئن باشند که قوی‌تر، سریعتر، مطمئن‌تر و با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر واکسن را به زودی تولید خواهیم کرد و در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

به گزارش فرتاک نیوز، مخبر افزود: تلاش می‌کنیم جلوتر از همه کشورهایی که تاکنون به صورت یک درصد یا نیم درصد جامعه واکسیناسیون را شروع کرده‌اند این کار را انجام دهیم. ما از مردن کسی خوشحال نیستیم اما واکسنی که اینها تولید کرده‌اند چپ و راست در حال عارضه دادن است در حالی که واکسن ایرانی که در حال تولید است تا به حال هیچ عارضه‌ای نداشته و در ۱۴ داوطلب هیچ عارضه‌ای مشاهده نشده و اثرات آن را بهتر و بیشتر از آن که انتظار داشتیم داریم می‌بینیم.

وی ادامه داد: تولید واکسن در آزمایشگاه موضوعی است که از لحاظ علمی و تکنیکی مهم است اما آن چیزی که برای مردم اهمیت دارد تولید انبوه واکسن است به همین دلیل در ستاد اجرایی این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم تا ظرف یک ماه آینده بین دو تا سه میلیون دز واکسن کرونا تولید کنیم و ظرف سه تا چهار ماه آینده این تولید را به ۱۳ تا ۱۴ میلیون دز در ماه برسانیم. قطعا کشور به لحاظ واکسن مشکلی پیدا نخواهد کرد و خودکفا خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: زمانی من اعلام کردم که در تولید ماسک خودکفا می‌شویم اما با تردید نگاه کردند در تولید دارو و تجهیزات هم همین بود. در کیت تشخیص سریع  وقتی به رغم همه هماهنگی‌ها به ما ندادند خودمان توانستیم ظرف دو هفته تولید کنیم و امروز ما ظرفیت بسیار خوبی داریم و این برای جمهوری اسلامی یک افتخار است که شاهد باشیم کشورهای اروپایی از ما درخواست خرید ماسک، کیت، ونتیلاتور و رمدسیویر کرده‌اند.ما در هیچ موضوعی محتاج غرب نشدیم و هم خودمان را تامین و هم ظرفیت صادرات ایجاد کردیم.

این مسئول با بیان اینکه در فعالیت‌ها رویکرد اقتصادی نداریم، گفت: در تمام تولیدات بخش قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده‌ایم. همین داروی ایورمکتین که جدیدا تولید شده بخش زیادی به صورت مجانی برای محرومین در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت. بخش قابل توجهی از واکسن هم به صورت مجانی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد تا در اختیار مردم محروم قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دشمنان ما دو شعار کلیدی دارند، گفت: یک شعار طرفداری از حقوق بشر و شعار دیگر ظرفداری از دانش است با این وجود رفتار این دشمنان را با مردم ما، مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن دیدید کودکانی که در یمن کشته می‌شوند در قاموس حقوق بشر چه جایگاهی دارند و این با کدام منطق معنا دارد؟

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر طرفداری از دانش و دانشمند است اما  دانشمندان را شهید می‌کنند و شرکت‌های دانش بنیان هم تحریم می‌کنند؛ از ریا و خباثت چیزی مستندتر از این می‌توانید پیدا کنید؟

وی ادامه داد: یک ماه پیش شهید فخری‌زاده را شهید امروز شرکت دانش بنیان برکت را تحریم می‌کنند. برخی اشتباه می‌کنند که اینها با یک شخص دشمنی دارند دشمنی اصلی آنها با مردم است چون ضربه اساسی را از مردم خورده‌اند، الان در سوریه و خط مقدم جبهه مقاومت مردم هستند که مقاومت می‌کنند هدف اصلی آمریکایی‌ها مردم هستند.

مخبر در خصوص تحریم شدن از سوی آمریکا هم گفت: از شخصیت‌های سیاسی که نشان دادند وقتی دشمن یک موضع می‌گیرد به صورت متحد و با شجاعت موضع می‌گیرند تشکر می‌کنم. در موضوع تحریم ستاد کمتر شخصیت سیاسی در ایران از همه جریان‌ها بود که نسبت به این تحریم موضع نگرفته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان