//
کدخبر: ۲۹۶۵۲۷ //

این خوراکی‌ ها بیشتر از پرتقال ویتامین C دارند

اگرچه یافته‌های تحقیقاتی نشان داده‌اند که دریافت ویتامین C عملا به‌صورت کامل از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری نمی‌کند اما دریافت مقادیر مطلوبی از این ماده مهم به‌صورت روزانه می‌تواند طول دوره بیماری را کوتاه‌تر کند و حتی شدت علائم بیماری را کاهش دهد.

این خوراکی‌ ها بیشتر از پرتقال ویتامین C دارند

 هر یک عدد پرتقال که به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای دریافت ویتامین C به‌شمار می‌رود، حدود 70 میلی‌گرم ویتامین C دارد که در واقع از بسیاری میوه‌ها و سبزی‌های دیگر کمتر است.به گزارش فرتاک نیوز، بنابراین، در ادامه قصد داریم خوراکی‌هایی را به شما معرفی کنیم که میزان ویتامین C موجود در آنها بیشتر از پرتقال است و می توان در فصل سرما آنها را به مصرف رساند.

1. فلفل چیلی یا قرمز

هر نصف فنجان از فلفل چیلی یا قرمز خرد شده حدودا 108 میلی‌گرم ویتامین C دارد. به‌علاوه، ‌محققان دانشگاه بوفالو دریافته‌اند که کپسایسین (همان عنصری که تُندی فلفل قرمز را به‌وجود می‌آورد)، می‌تواند دردهای مفصلی و عضلانی را تسکین دهد.

2. فلفل دلمه‌ای قرمز

ویتامین C موجود در هر فنجان از فلفل دلمه‌ای قرمز حدودا 3 برابر بیشتر از همین مقدار پرتقال است. درواقع، این مقدار از فلفل دلمه‌ای قرمز می‌تواند حدود 190 میلی‌گرم  ویتامین C به بدن شما برساند. نکته قابل‌توجه‌تر این است که فلفل دلمه‌ای قرمز از بهترین منابع برای دریافت ویتامین A نیز محسوب می‌شود که ماده مهمی برای سلامت چشم‌ها به‌شمار می‌رود.

3. فلفل دلمه‌ای سبز

هر فنجان فلفل دلمه‌ای سبز حدود 120 میلی‌گرم ویتامین C دارد که اگرچه از فلفل دلمه‌ای قرمز کمتر است ‌اما همچنان 200 درصد از مقدار توصیه‌ شده روزانه برای دریافت این ویتامین را تامین می‌کند. این خوراکی از بهترین منابع برای دریافت فیبر هم محسوب می‌شود.

4. کلم بروکلی

هر وعده مصرفی از این سبزی که در گروه کلم‌ها قرار می‌گیرد، 132 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند. ضمنا حجم زیادی از فیبرهای غذایی هم در همین مقدار از کلم بروکلی وجود دارند درحالی که با مصرف یک وعده مصرفی از کلم بروکلی فقط 30 کیلوکالری انرژی دریافت می‌کنید. محققان طی سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که کلم بروکلی می‌تواند دارای خواص ضدسرطانی باشد.

5. گل کلم

هر وعده مصرفی از گل کلم (در حالت‌های خام، بخارپز، پوره و...) حدود 127 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند. حدود 5 گرم فیبر غذایی و 5 گرم پروتئین را هم باید به این مجموعه اضافه کرد.

6. کلم بروکسل

این کلم‌های کوچک و فانتزی سرشار از مواد مغذی گیاهی ضدسرطان و فیبرهای غذایی هستند. میزان ویتامین C موجود در هر وعده مصرفی از کلم بروکسل تقریبا به 75 میلی‌گرم می‌رسد. اگر نمی‌توانید طعم تلخ کلم بروکسل خام را تحمل کنید، بهتر است بدانید که تفت دادن این کلم به‌صورت طبیعی باعث شیرین‌ شدن آن می‌شود.

7. کیوی

هر وعده مصرفی از کیوی (حدود 2 عدد متوسط) تقریبا 137 میلی‌گرم ویتامین C وارد بدن می‌کند. نکته مهم این است که مقادیر قابل‌توجهی از پتاسیم و مس نیز در کیوی وجود دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان