//
کدخبر: ۲۸۷۸۱۷ //

کرونا جان ۴۸۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

کرونا جان ۴۸۲ نفر دیگر را در ایران گرفت

«سیماسادات لاری» روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۷ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گزارش فرتاک نیوز، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۵5 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

روز دوشنبه قربانیان روزانه کرونا به رکورد ۴۸۶ نفر رسید و با احتساب این رقم، تلفات این بیماری در 9 ماه گذشته بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید. ۲۷ استان نیز همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

قرار است از روز شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان