//
کدخبر: ۲۸۷۷۶۱ //

ماسک باعث التهاب و اگزما می‌شود

پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه سینسینتی اخیرا اظهار کرده‌اند افراد دارای پوست حساس ممکن است به دلیل استفاده از ماسک دچار التهاب یا اگزما پوستی شوند.

ماسک باعث التهاب و اگزما می‌شود

پزشکان خبر داده‌اند یک پیرمرد آمریکایی ۶۰ ساله‌ با سابقه چندین حساسیت پوستی اخیرا به دلیل استفاده از ماسک دچار درماتیت شده است. اِگْزِما یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می‌شود که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود. پزشکان پس از تلاش برای تشخیص ریشه این موضوع، متوجه شدند که این اگزماها ناشی از نوارهای الاستیکی ماسک صورت او هستند.

کرونا ویروس؛ گرمای تابستان و مشکل تحمل ماسک

بیماری این فرد با یک مورد درماتیت تماسی(نوعی اگزما که در واکنش به یک یا چند ماده‌ ایجاد می‌شود) تشخیص داده شد. قبل از اینکه مشکل ماسک شناسایی شود این مرد آمریکایی داروی "پردنیزون"، یک داروی ضد آلرژی مصرف می‌کرد اما این دارو بی‌نتیجه بود که فرد با مراجعه به پزشکان علت این موضوع را دریافت. پس از شناسایی محل اگزما و محل قرار گرفتن ماسک روی صورت، پزشکان حدس زدند که این مشکل می‌تواند ناشی از استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،دکتر "کریستین اشمیدلین" متخصص آلرژی دانشکده پزشکی دانشگاه سینسینتی و از نویسندگان این مطالعه گفت: ما دریافیتم که التهابات و اگزماهای روی صورت این فرد درست در محلی که ماسک قرار می‌گیرد ظاهر می‌شود. ما دوز مصرفی داروی پردنیزون را کاهش دادیم و به او توصیه کردیم تا زمانی که التهابات برطرف شود، از یک استروئید موضعی و یک داروی موضعی سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کند. همچنین به او گفتیم از ماسک‌های پنبه‌ای و بدون رنگ استفاده کند. پس از یک هفته استفاده از این داروها و موارد گفته شده، بیمار اظهار بهبودی کرد.

متخصصان می‌گویند مواد تشکیل دهنده برخی ماسک‌ها می‌توانند باعث آسیب بر روی افرادی که پوست حساس دارند، شود. ماسک‌ها گرچه از انتقال ویروس جلوگیری می‌کنند اما پوشیدن آنها برای مدت طولانی می‌تواند احساس ناخوشایندی در افراد ایجاد کند و باعث بروز آکنه شود.

محققان افزودند: این موارد می‌توانند مشکلات بیشتری را برای افرادی که آلرژی پوستی دارند ایجاد کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان