//
کدخبر: ۲۸۳۸۲۱ //

این دو گروه نباید ماسک بزنند!

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، گفت: استفاده از ماسک فقط برای کودکان کمتر از دو سال و بیمارانی که اختلال تنفسی شدید دارند، توصیه نمی شود.

این دو گروه نباید ماسک بزنند!

مصطفی معین، رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی گفت: افرادی که اختلالات تنفسی حاد در زمینه آسم، بیماری مزمن تنفسی یا بیماری‌های قلبی ریوی شدید دارند، نباید ماسک بزنند.

وی افزود: لازم است همه مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، فاصله اجتماعی را حفظ کنند، دست‌ها را مرتب بشویند و از زدن دست به صورت خودداری کنند. همچنین زدن صحیح ماسک و تعویض آن پس از چند ساعت اهمیت دارد، در غیر این صورت آلودگی ماسک، خود می‌تواند باعث بیماری شود یا اینکه کارکرد اصلی خود را از دست بدهد و باعث انتقال ویروس شود.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی که با خبرگزاری مهر گفتگو می‌کرد ادامه داد: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند نیز باید ماسک بزنند اما اگر ماسک زدن، علائم آنها را تشدید می‌کند بهتر است در خانه بمانند و اگر شاغل هستند از شرایط مرخصی و دورکاری استفاده کنند.

معین درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های آلرژی تنفسی و آسم و کرونا، گفت: تمایز بین این دو به جهت آنکه هر روز ابعاد بیشتری از ویروس کرونا کشف می‌شود، سخت است اما می‌توان عطسه، خارش و آبریزش بینی و چشم را از مهم‌ترین علائم آلرژی برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، افزود: تب در آلرژی‌ها وجود ندارد اما همراهی آن با سرفه و تنگی نفس و گلودرد و در برخی موارد از دست دادن حس بویایی و چشایی و حتی شنوایی به نفع تشخیص عفونت ویروسی کووید ۱۹ است.

معین توضیح داد: آلرژی معمولاً مزمن است و از مدت‌ها قبل وجود داشته و علائمی دارد که طی هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بروز پیدا کرده و معمولاً سابقه خانوادگی آلرژی و یا آسم هم وجود دارد اما اگر فردی علائم آلرژی را به تازگی تجربه کرده باید با پزشک متخصص خود حتماً مشورت کند و احتمال بیماری کرونا را در نظر داشته باشند.

علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری هم گفت: افراد باید هر گونه علائم سرماخوردگی را بدون شک نشانه ابتدایی بروز ویروس کرونا بدانند، مگر این که خلاف آن ثابت شود. در واقع همراهی این ۲ ویروس با هم شرایط را کمی سخت‌تر می‌کند، اما با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک کمی شرایط نسبت به سال‌های قبل که آنفلوانزا شیوع پیدا می‌کرد، بهتر خواهد شد.

ناجی که با باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه می‌کرد،‌ ادامه داد: از مردم تقاضا می‌کنیم به شدت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. تهران در معرض  وضعیت قرمز و هشدار دهنده ای قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر کادر درمان بسیار خسته است اگر به همین صورت ادامه پیدا کند دیگر نیرویی به اندازه کافی برای روزهای آتی نخواهیم داشت. حرف از کادر درمان که در میان می آید تنها پزشکان محسوب نمی شوند بلکه تمام افرادی که در مراکز درمانی کار می کنند  مورد صدمه و آسیب قرار گرفته اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان