//
کدخبر: ۲۸۷۴۸۷ //

چند دمنوش موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن

در ایام شیوع همه گیری کرونا برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری باید مصرف مایعات بیشتر شود.

چند دمنوش موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن

یک پژوهشگر و پزشک طب ایرانی، با اشاره به اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هفت دمنوش مؤثر را در این زمینه معرفی کرد.

یارقلی افزود: گیاهانی مانند آویشن، دارچین، سیاهدانه، زردچوبه، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، بادرنجبویه، رزماری و بابونه در کنار سبزیجاتی مانند چغندر، کدوحلوایی، کلم قمی، کدوسبز، کرفس، هویج، زردک، نعنا، پونه، نخود سبز و انجیر خیسانده در آب، شیره انگور، برگه زردآلو، آناناس، سیب و آب آن در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر هستند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی، در ادامه به معرفی و طرزتهیه هفت دمنوش مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت و گفت: دمنوش آویشن و شیرین بیان، به همراه عناب خواص ضد میکروبی ویروسی دارد و سرشار ازآنتی اکسیدان به همراه مواد مغذی و درمانگر خوبی برای بیماریهایی همچون آنفلوانزا و سل، عفونتهای ریوی، برونشیت و سرماخوردگی است، این دمنوش از ترکیب یک لیوان آب به همراه پنج عدد عناب و یک قاشق پر از برگ آویشن با ترکیب یک قاشق چایخوری از ریشه شیرین بیان تهیه می‌شود.

دمنوش بابونه: با مزاج گرم و خشک به شکلی که جوشانده سه گرم از این گیاه به همراه آب جوش سه مرتبه در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است.

دمنوش های مؤثر برای تقویت ایمنی بدن

دمنوش نعنا: با مزاج گرم و خشک به صورت جوشانده یک قاشق مرباخوری از برگ این گیاه در۵۰ سی سی آب جوش در تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است.

دمنوش مرزنجوش: این دمنوش نیز طبعی گرم و خشک دارد یک قاشق چای خوری از برگ این گیاه به همراه ۲۵۰ سی سی آب جوش روزانه یک تا دو فنجان بسیار مناسب است.

دمنوش مریم گلی: این دمنوش نیز مانند سایر دمنوش‌ های معرفی شده طبع گرم و خشک دارد و به صورت یک قاشق چای خوری همراه با آب جوش تهیه می‌شود و افراد می‌توانند تا سه بار در روز آن را مصرف کنند البته این دمنوش به افراد مبتلا به انواع تشنج‌ ها توصیه نمی ‌شود.

دمنوش سیاهدانه: مصرف سیاهدانه با مزاج بسیار گرم و خشک در کنار عسل جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و مؤثر است به شکلی که در گرم مزاجان حداکثر ۱.۵ گرم به شکل خیسانده شده در سرکه و سپس خشک شده آن و در سرد مزاجان اندکی بیشتر از این میزان البته این مورد به خانمهای باردار توصیه نمی ‌شود.دمنوش های مؤثر برای تقویت ایمنی بدن

دمنوش زوفا: با طبیعتی گرم و خشک به صورت دم کرده یک قاشق چایخوری به همراه آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه تا سه بار در روز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است مصرف بیش از اندازه این دمنوش مضر کبد است.

این پژوهشگر و پزشک طب ایرانی در آخر تأکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که برای مصرف دارو‌های گیاهی چه برای پیشگیری و چه در مراحل درمان حتماً با پزشک طب سنتی مشورت شود مگر اینکه دسترسی به پزشک مقدور نباشد در این صورت صرفاً برای پیشگیری پس از مطالعه دقیق موارد منع مصرف و عوارض با کمترین مقدار ممکنه از گیاهان دارویی استفاده کنند چراکه هر یک از این گیاهان در موارد مصرف بیش از اندازه عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۴۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان