//
کدخبر: ۲۸۷۱۰۵ //

طبی که به درمان کرونا کمک می کند

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طب سنتی (آلوپاتی) در کنار درمان اصلی می‌تواند در کنترل بیماری کرونا کمک‌کننده باشد.

طبی که به درمان کرونا کمک می کند

دکتر مهدی صالحی متخصص طب سنتی، تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۹۰ طرح تحقیقاتی در کل کشور مجوز اخلاق گرفتند که از این میان ۱۶ مورد نتایج آن مشخص شده و وارد فاز اخذ مجوزهای لازم شدند و چهار داروی گیاهی نیز مجوزهای لازم را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: ۴ دارو با عصاره های گیاهی خاص در کشور ایران موجب تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از تکثیر سلول های ویروسی می شود.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: مردم باید آگاه باشند که تنها طب سنتی نمی‌تواند به عنوان درمان اصلی صورت بگیرد، بلکه طب سنتی در کنار طب رایج و دارویی اصلی، کمک کننده بوده و همچنین باید تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: همواره در هر پاندمی از جمله پاندمی ویروس کرونا نقطه اول و اساسی پیشگیری از بیماری بوده و بعد از آن درمان به موقع حائز اهمیت است.

دکتر صالحی در پایان از تلاش ها، تحقیقات و پیگیری های جامعه طب سنتی کشور ایران تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که طب سنتی در آینده بتواند گیاهان بیشتری را به منظور  کمک در درمان انواع بیماری‌ها از جمله کرونا ویروس کشف نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان