//
کدخبر: ۲۸۵۵۹۵ //

تاثیر قابل توجه داروهای گیاهی در درمان کرونا

یک پزشک طب ایرانی گفت: سازمان بهداشت جهانی اخیراً اعلام کرد که برخی از داروهای پرسرو صدا و گرانی که تا به امروز در پروتکل‌های درمانی کرونا وجود داشته و بارها تبلیغ شده است، بر اساس مطالعات انجام شده، هیچ تاثیری بر درمان کرونا نداشته است!

تاثیر قابل توجه داروهای گیاهی در درمان کرونا

دکتر مرتضی مجاهدی در گفتگو با خبرنگار  درباره داروهای موثر در درمان کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا، راه‌های مختلفی ادعا شد که توانایی درمان کرونا را دارد؛ برخی نام داروهای مختلف شیمیایی را مطرح کردند اما این داروها نه‌تنها درمانی در پی نداشت بلکه خسارت مالی و جانی ناشی از عوارض آن داروها متوجه بیماران شد.

وی ادامه داد: در این میان اما با وجود تست همه راه‌ها و داروهای مختلف شیمیایی، تنها راهی که همواره نادیده و مغفول ماند، توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی بود که از سوی اطبای سنتی اعلام می‌شد.

این پزشک و متخصص طب ایرانی متذکر شد: سازمان بهداشت جهانی اخیراً اعلام کرد که برخی از داروهای پرسرو صدا و گرانی که تا به امروز در پروتکل‌های درمانی کرونا وجود داشته و بارها تبلیغ شده است، بر اساس مطالعات انجام شده، هیچ تاثیری بر درمان کرونا نداشته علاوه بر اینکه عوارض زیادی هم داشته است!

وی با اشاره به بی‌مهریها به دستورالعمل‌ها و راهکارهای درمانی طب سنتی برای درمان کرونا گفت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران حتی حاضر نشدند توصیه‌های طب ایرانی را کارآزمایی و از مطالعات بالینی همکاران طب سنتی استفاده کنند، این در حالی است که می‌توان در صورت اثربخشی کارآزمایی بالینی، از آن داروهای گیاهی استفاده کرد.

دکتر مجاهدی با تاکید بر اینکه بسیاری از مداخلات طب ایرانی می‌توانست بدون عارضه برای درمان کرونا مورد استفاده باشد، تصریح کرد: بسیاری از داروهای گیاهی که از نظر طب نوین هم عارضه‌ای هم ندارد، در این مدت می‌توانست بر روی بیماران تست شود و در صورت جوابدهی، در قالب مقالات علمی منعکس شود و تجویز آن توسعه یابد.

وی تصریح کرد: اثرات بالینی و نتایج اولیه گیاهان دارویی طب سنتی در حال گزارش است و اثرات خوبی از این مداخلات سالم از بیماران مبتلا به کرونا گرفته شده اما نامهربانی‌هایی بر اساس دلایلی که نمی‌دانیم با طب ایرانی وجود دارد.

دکتر مجاهدی با بیان اینکه اگر فعالان حوزه سلامت ببینند که فعالان طب سنتی همپای طب نوین در حال تلاش هستند ممکن است بخشی از این نامهربانی‌ها تبدیل به همراهی و همدلی شود، خاطرنشان کرد: عدم ارتباط با همکاران طب ایرانی و عدم اطلاع از پژوهشهای بزرگ در این زمینه، یکی از دلایل این بی مهری‌ها به طب سنتی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان