//
کدخبر: ۲۷۸۱۱۷ //

ترتیب ظاهر شدن علائم کووید ۱۹

علائم بیماری کرونا مانند تب و سرفه شبیه به بیماری های شایع دیگر مانند آنفولانزاست. پس چطور می توان در فصول سرد پیش رو این دو را ازهم تشخصی داد؟

ترتیب ظاهر شدن علائم کووید 19

در تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، ترتیب ظهور علائم کرونا مشخص شده است. با دانستن این ترتیب، افراد می توانند خود را درخانه ایزوله کرده و سریعتر از بند بیماری کرونا رها شوند. دانشمندان از داده های جمع آوری شده توسط چینی ها استفاده می کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،برای پیش بینی ترتیب علائم، محققان میزان وقوع علائم جمع آوری شده توسط سازمان بهداشت جهانی را که موید ابتلای 55هزار چینی به این بیماری بود، مورد تحلیل قرار دادند. همچنین به داده های 1100بیمار چینی در ماه های دسامبر و ژانویه نگاهی انداختند که توسط سازمان سلامت این کشور تهیه شده بود.

برای مقایسه ترتیب علائم کرونا و آنفولانزا، محققان داده های مربوط به 2هزار کرونایی در امریکای شمالی، اروپا و نیمه جنوبی کره زمین را بررسی نمودند. به گفته دکتر جوزف لارسن این ترتیب حائز اهمیت است، زیرا پزشکان به این ترتیب می توانند با سرعت بیشتری بیماران مبتلا به کرونا را تشخیص دهند و درمان بهتری را پیش رو بگیرند.

ترتیب ظاهر شدن علائم کووید 19

براساس یافته ها، علائم بیماری کرونا به ترتیب زیر ظاهر می شوند:

1.تب

2.سرفه و درد عضلانی

3.حالت تهوع یا استفراغ

4.اسهال

طبق تحقیقات انجام شده افراد مبتلا به آنفولانزا معمولا قبل از هرکاری شروع به سرفه می کنند. به گفته دکتر رابرت گلاتر تشخیص این دو از هم دشوار است، زیرا آنفولانزا دارای علائم سه گانه درد کمر، احساس سرما و سرفه های خشک همراه است. در زمان بررسی بیماران در کلینک های درمانی، باید به این نکات توجه داشت.

پس نشان اولیه آنفولانزا سرفه است، اما کرونا با تب آغاز می شود. بنابراین در زمان شروع مدارس و دانشگاه ها، حتما باید افراد را تب سنجی نمود.

دامنه گسترده ای از علائم

ذکتز گلاتر می گوید" با اینکه تب یکی از نشانه های شایع کروناست اما چیزی که در کلینک ها می بینم واقعا متغیر است. درحقیقت برخی بیماران با علائمی مانند از دست دادن حس مزه یا بو نزد من می آیند. همچنین علائمی مانند سرمازدگی، آبی شدن پوست بخاطر التهاب شدید ، سردرد و سرگیجه و عدم بروز تب و سرفه یا علائم تنفسی هم دیده شده است. این علائم تا حدی شبیه به علائم سکته است.

برخی از بینمران نیز فقط درد قفسه سینه دارند. وجود استفراغ و حالت تهوع و استهال پس از شروع علائم تنفسی مانند تب و سرفه می تواند نشان دهنده ابتلای فرد به کرونا باشد.

به پیشرفت علائم توجه داشته باشید.

با دانستن روند پیشرفت علائم می توان جلوی شیوع بیماری را گرفت. بیاد داشته باشید که شیوع این بیماری سه برابر شیوع آنفولانزاست. تحلیل علائم اولیه باعث می شود بیمار سریعتر بدنبال راه درمان باشد.

سرماخوردگی فصلی با وجود کرونا پیچیده تر می شود.

به گفته دکتر گلاتر ممکن است فرد هم مبتلا به کرونا شود و هم آنفولانزا، این مساله آمار مرگ و میر را در فصل پیش رو افزایش خواهد داد. بنابراین برای تشخیص بیماری باید دست به دامن روش های آزمایشی سریعتر شد و فرایند رشد هر بیماری را سریعا بررسی کرد، بدین ترتیب پزشکان نیز می توانند به الگوی بهتری از شناخت علائم این بیماری دست یابند.

طبق پیش بینی کارشناسان بخش درمان آنفولانزای فصلی در فصل پائیز و در ترکیب با کووید 19 شدیدتر خواهد بود این ترکیب خطرناک می تواند به سرعت گسترش یابد. پس همچنان باید از ماسک استفاده کنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و با نزدیکی به فصل پائیز دست هایمان را بیشتر بشوییم. مساله مرگ و زندگی در میان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان