//
کدخبر: ۲۷۷۹۹۶ //

یکشنبه ۱۶ شهریور| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۴۹ نفر رسیده و مرگ ۸۸۳ هزار و ۷۴۲ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

یکشنبه 16 شهریور| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

بنابر تازه‌ترین آمارها همچنین ۱۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۰۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،در میان هفت میلیون و ۱۵ هزار و ۵۰۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۹۱ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۷۱۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۴۳  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۸۰۱ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۸۳ هزار و ۷۴۲ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۴ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

براساس تازه‌ترین آمارها در حال حاضر شمار مبتلایان به این بیماری در برزیل و هند نیز از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این دو کشور پس از آمریکا با آماری چشمگیر از نظر تعداد بیماران و قربانیان کووید ۱۹، به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

بر اساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از این سه کشور، مکزیک با گذشتن از مرز ۶۰ هزار جانباخته، رتبه چهارم جهانی را به لحاظ آمار قربانیان کرونا به خود اختصاص داده‌ است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۴۳۱ هزار و ۱۵۲ مبتلا، ۱۹۲ هزار و ۸۱۸ قربانی

 ۲. برزیل چهار میلیون و ۱۲۳ هزار مبتلا، ۱۲۶ هزار و ۲۳۰ قربانی

۳. هند چهار میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ۷۰ هزار و ۶۷۹ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۲۰ هزار و ۳۱۰ مبتلا، ۱۷ هزار و ۷۵۹ قربانی

 ۵. پرو ۶۸۳ هزار و ۷۰۲ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۸۷ قربانی

۶. کلمبیا ۶۵۸ هزار و ۴۵۶ مبتلا، ۲۱ هزار و ۱۵۶ قربانی

۷. آفریقای جنوبی ۶۳۶ هزار و ۸۸۴ مبتلا، ۱۴ هزار و ۷۷۹ قربانی

۸. مکزیک ۶۲۹ هزار و ۴۰۹ مبتلا، ۶۷ هزار و ۳۲۶ قربانی

۹. اسپانیا ۵۱۷ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۴۱۸ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۷۱ هزار و ۸۰۶ مبتلا، ۹۷۳۹ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۲۰ هزار و ۴۳۴ مبتلا، ایران با ۳۸۴ هزار و ۶۶۶ مبتلا، انگلیس با ۳۴۴ هزار و ۱۶۴ مبتلا، بنگلادش با ۳۲۳ هزار و ۵۶۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۹ هزار و ۹۳۲ مبتلا، فرانسه با ۳۱۷ هزار و ۷۰۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۸ هزار و ۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۷۸ هزار و ۲۲۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۶ هزار و ۳۳۸ مبتلا، عراق با ۲۵۶ هزار و ۷۱۹ مبتلا، آلمان با ۲۵۱ هزار و ۵۶ مبتلا، فیلیپین با ۲۳۴ هزار و ۵۷۰ مبتلا، اندونزی با ۱۹۰ هزار و ۶۶۵ مبتلا، اوکراین با ۱۳۳ هزار و ۷۸۷ مبتلا، کانادا با ۱۳۱ هزار و ۴۹۵ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی ۱۲۹ هزار و ۱۷۳ مبتلا، بولیوی با ۱۲۰ هزار و ۲۴۱ مبتلا، قطر با ۱۱۹ هزار و ۸۶۴ مبتلا، اکوادور با ۱۱۸ هزار و ۴۵ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۳۰۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان