//
کدخبر: ۲۷۶۹۰۰ //

جمعه ۷ شهریور| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۶۰۷ نفر رسیده و مرگ ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

جمعه 7 شهریور| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،در میان شش میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۳۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۴۰۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۷۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴ هزار و ۶۳۴ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۳۵ هزار و ۶۳۷ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۴۶ هزار و ۶۳۴ مبتلا، ۱۸۴ هزار و ۷۹۶ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۷۶۴ هزار و ۴۹۳ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۷۲۶ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۶۱ هزار و ۶۹۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۷۵ هزار و ۵۷۶ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۸۰۴  قربانی

 ۵. پرو ۶۲۱ هزار و ۹۹۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۲۲۷ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۱۸ هزار و ۲۸۶ مبتلا، ۱۳ هزار و ۶۲۸ قربانی

 ۷. کلمبیا ۵۸۲ هزار و ۲۲ مبتلا، ۱۸ هزار و ۴۶۸ قربانی

۸. مکزیک ۵۷۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، ۶۲ هزار و ۵۹۴ قربانی

۹. اسپانیا ۴۵۱ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۹۶ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۴ هزار و ۱۰۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۷۲ قربانی

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۸۰ هزار و ۲۹۲ مبتلا، ایران با ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ مبتلا، انگلیس با ۳۳۰ هزار و ۳۶۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۱ هزار و ۸۵۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۰۴ هزار و ۵۸۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۵ هزار و ۵۳ مبتلا، ترکیه با ۲۶۳ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۳ هزار و ۹۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۵۹ هزار و ۶۹۸ مبتلا، آلمان با ۲۴۰ هزار و ۵۶۵ مبتلا، عراق با ۲۱۹ هزار و ۴۳۵ مبتلا، فیلیپین با ۲۰۵ هزار و ۵۸۱ مبتلا، اندونزی با ۱۶۲ هزار و ۸۸۴ مبتلا، کانادا با ۱۲۶ هزار و ۸۴۸ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۹۸۸، بولیوی با ۱۱۳ هزار و ۱۲۹ مبتلا، اوکراین با ۱۱۲ هزار و ۵۹ مبتلا، اکوادور با ۱۱۱ هزار و ۲۱۹ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۰ هزار ۴۰۳ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۴۰۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان