//
کدخبر: ۲۷۱۶۶۶ //

وزارت بهداشت توان حل تمامی مشکلات حوزه سلامت را ندارد

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت بهداشت، گفت: حل تمامی مشکلات حوزه سلامت به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است.

وزارت بهداشت توان حل تمامی مشکلات حوزه سلامت را ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

طاهر موهبتی، در حاشیه دومین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: امروز مهم ترین نکته در اداره دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، مباحث اقتصادی و منابع مالی آنها است. به دلیل شیوع کرونا، درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها، کاهش چشمگیری داشته است و بخش عمده ای از هزینه های بیمارستانی و پرسنلی دانشگاه ها، از محل درآمدهای اختصاصی تامین می شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین، مباحث مرتبط با حوزه آموزش، درمان و بهداشت در دانشگاه ها با حضور وزیر و معاونین وی در وزارت بهداشت و هیات رئیسه دانشگاه های علوم پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت و مصوبات این نشست به استان ها ابلاغ می شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت بهداشت یادآور شد: در این نشست، آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر بهداشت مقایسه ای نسبت به روز اول شیوع این بیماری داشت.

موهبتی تاکید کرد: وزارت بهداشت تلاش زیادی برای حل مشکلات حوزه سلامت دارد اما حل تمامی این مشکلات به تنهایی از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست و وابسته به تعامل و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و ارتباطات بین بخشی است. وزارت بهداشت برای حفاظت و صیانت از جان مردم، پروتکل هایی تدوین و ابلاغ کرده و خوشبختانه تا کنون کل حاکمیت اعم از نیروهای مسلح و قوای سه گانه ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت داشته اند.

وی افزود: به رغم اینکه محدودیت های جدی در منابع کشور وجود دارد و حتما نظام سلامت هم متاثر از این محدودیت ها خواهد بود امیدواریم بتوانیم در سایه همدلی و وحدت، مشکلات کشور از جمله بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان