//
کدخبر: ۲۷۱۶۰۹ //

آیا مبتلایان به کرونا ممکن است دوباره مبتلا شوند؟

ویروس کرونا حتی به کسانی که از دام این بیماری نجات یافتند هم دو مرتبه حمله می‌کند.

آیا مبتلایان به کرونا ممکن است دوباره مبتلا شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کرونا ویروس همه‌ی دنیا را دچار تنش و اختلال کرده است. همه ما امید به این داشتیم که با ساخت واکسن کرونا این بیماری تا حد زیادی ما را ایمن می‌کند، این تفکرات اشتباه درباره کرونا در زمان حال (اوج‌گیری دوباره این بیماری) بسیار خطرناک و سمی هستند. اگر با حقیقت مواجه شویم و آن را قبول کنیم  توصیه‌ها را جدی‌تر می‌گیرم. به این علت که ما می‌دانستیم این بیماری نوعی ویروس است پیش‌بینی می‌کردیم بعد از ساخت پادتن این ویروس توسط سیستم ایمنی بدن بیمار، مصونیت پایدار ایجاد می‌شود که آن فرد را در برابر ابتلای دوباره به این بیماری ایمن می‌کند؛ اما حالا دریافتیم که این بیماری، سیکل ناتمامی دارد. یعنی افرادی که به این بیماری مبتلا شدند باز هم مبتلا می‌شوند.

این یافته جدید دانشمندان درباره ابتلای دوباره و دوباره به کرونا، به طور کلی فرضیه «ایمنی جمعی» را زیر سوال برد. این فرضیه بر این مبنا بود که با مبتلا شدن بخش زیادی از جامعه و تولید پادتن در بدن آنها، دیگر زنجیره شیوع این بیماری قطع می‌شود؛ اما حالا محققان دریافتند، فردی که کرونا می‌گیرد و سپس خوب می‌شود، تنها تا ۶۵ روز در امان است. این فرد بعد از نجات بیماری کرونا نیز ممکن است باز هم به این بیماری مبتلا شود.

کیتی دورس، محقق و پژوهشگر در دانشگاه کینز کالج، می‌گوید: «پادتن در سطحی معین تولید می‌شود که تنها بدن را در مدت ۲ الی ۳ ماه مصون نگه می‌دارد، از این شرایط باید فهمید که این بیماری با یک‌بار تزریق واکسن قابل کنترل نیست و برای عملکرد بهتر، تزریق واکسن باید چندین ‌بار صورت بگیرد». دانشمندان حاضر در این پروژه از مطلعه روی بیش از ۹۰ نفر دریافتند که سطح تولید پادتن در بیماران کرونا بعد از سه هفته به بالاترین حد خود می‌رسد که این میزان در بدن بیمارانی که به ویروس جدید کرونا مبتلا می‌شوند، پس از آن سه هفته به شدت کاهش میابد. در اینجا می‌توانید درباره ویروس جدید کرونا بیشتر بخوانید.

در حال حاضر تنها می‌توانیم از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم. توصیه می‌شود در مکان‌ها عمومی از ماسک استفاده کنید، بهداشت تنفسی را رعایت کنید، به مقدار کافی آب بنوشید و با مصرف ویتامین کافی سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان