//
کدخبر: ۲۶۹۸۰۹ //

راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو

نوع شامپو باید متناسب با نوع مو (چرب ، حساس،خشک ،دکولوره و….) و همچنین متناسب با وضعیت پوست سر (معمولی، خشک، دارای شوره و…)انتخاب شود. اگر هر روز باید مو خود را بشویید، شامپویی را انتخاب کنید که برای شستشوهای متعدد مناسب باشد.

راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مو
به گزارش فرتاک نیوز،

نوع شامپو باید متناسب با  نوع مو (چرب ، حساس،خشک ،دکولوره و….) و همچنین متناسب با وضعیت پوست سر (معمولی، خشک، دارای شوره و…)انتخاب شود. اگر هر روز باید مو خود را بشویید، شامپویی را انتخاب کنید که برای شستشوهای متعدد مناسب باشد.قیل از شامپو زدن 5 دقیقه موهایتان را ماساژ دهید، این کار باعث تحریک جریان خون در پوست سر می شود. هنگام شامپو زدن نیز به آرامی موها را ماساژ دهید، البته این کار نباید باعت اصطکاک مو شود.

لازم نیست 2 بار موها را شامپو بزنید و بیهوده پوست سر را خشک و خشن کنید.بهتر است بعد از چند ثانیه وقفه دوباره موها را آبکشی کنید و دوباره با ملایمت ماساژشان دهید؛ موها باید خوب و کامل آبکشی شوند؛  با یک دوش آب سرد برای منقبض کردن پوست سر، شستشو را تمام کنید.

موهای خشک

اگر موهایتان خشک است باید شامپویی با مواد مغذی فعال (سرامید و اسیدهای چرب ضروری) را  انتخاب کنید. از شستشوی مکرر (یک بار شستشو در هفته مناسب است) و براشینگ زیاد که حرارت آن باعث شکنندگی موها می شود خودداری کنید.

2بار در ماه قبل از شامپو زدن از ماسک های مغذی روی موها استفاده کنید (روغن کتیرا و روغن نخل و…) و بگذارید  20دقیقه و یا بهتر است تمام شب زیر یک حوله روی موهایتان بماند.اگر نوک موهایتان شکافته شده (موخوره)، تنها راه حل واقعی و عملی، کوتاه کردن موهاست.

موهای چرب

اگر موهایتان چرب است، فقط 1تا 2بار در هفته باید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید. استفاده بیش از حد این شامپوها احتمال فعال شدن تولید سبومSEBUM) ) و در نتیجه تولید چربی را افزایش می شود.بنابراین شما که مجبورید بیشتر موهایتان را بشویید، برای این کار باید از شامپوهای دارای (PH) خنثی و مخصوص مصرف روزانه استفاده کنید.برای تمیز کردن موها  به طور مرتب از ماسک های مخصوص مو  استفاده کنید. از تحریک کردن پوست سر با ماساژ  و برس زدن محکم مو خودداری کنید.موهای رنگ یا فر شده ممکن است باعث چرب شدن ریشه مو و ایجاد موخوره شوند.

 اما راه حل چیست؟

شتشو با یک شامپوی ملایم با  PH خنثی، مراقبت های مخصوص از موهای خشک و مو خوره شده و استفاده مرتب از ماسک بر پایۀ موی شما ، روی سطح ریشه های مو توصیه می شوند.

شوره سر

قبل از درمان شوره سر، ابتدا باید تشخیص داد که شوره ها خشک هستند یا چرب. برخلاف شوره های خشک که از پوست سر جدا می شوند و بر روی شانه های می ریزند شوره های چرب روی پوست سر می چسبند و باعث خارش پوست سر می شوند.برای درمان شوره های خشک، در طول 1ماه  از شامپوی ضد شوره 1تا 2بار در هفته استفاده کنید (مصرف بیشتر آن باعث تحریک شدن پوست سر می شود) سپس درمان پیشگیرانه را با استفاده از شامپوی ضد شوره هر 15روز یکبار ادامه دهید.

اگر شوره های چرب با مشکلات پوستی (لکه های قرمز و وجود شوره روی پیشانی و ابرو و…) همراه بود با یک پزشک متخصص یا یک متخصص پوست مشورت کنید. پزشک علت وجود این شوره ها را تشخیص می دهد  و درمان موثری تجویز خواهد کرد.

تقویت کننده ها، بعد از شامپو زدن

این تقویت کننده ها بعد از شامپو زدن، روی موهای خشک (آبگرفته شده) مورد استفاده قرار می گیرند؛ برای تاثیر بهتر باید چند دقیقه  روی مو  بمانند. (مدت زمانی که این تقویت کننده ها باید روی مو بماند روی بسته بندی آنها مشخص است).

نرم کننده ها، با نرم کردن مو، شستشوی آن را آسان می کنند.

ماسک ها  اثر بسیار مهمی روی موها دارند. استفاده از این ماسک ها برای موهای خشک یا موهایی که توسط عوامل بیرونی از جمله دکولوره، رنگ، فر، براشینگ مکرر، باد، آفتاب و… آسیب دیده اند، بسیار ضروری است. برای تاثیر بهتر این ماسک ها موهایتان را در یک حوله گرم بپیچید و بگذارید مدت زمان بیشتری روی موهایتان بماند.

بعضی از تقویت کننده های مو احتیاجی به آبکشی و شستشو ندارند؛ مانند سرم های تقویت کننده مو که تنها چند قطره از آنها خشکی وخشن بودن موها را برطرف می کند وباعث درخشندگی آنها می شود.

سلامت موها و تغذیه

زیبایی موها، از عوامل درونی و اهمیت دادن به تغذیه متعادل هم ناشی می شود. پروتئین ها، آهن، روی، ویتامینB و گوگرد برای تقویت مو بسیار ضروری هستند. مکمل های غذایی به ویژه مکمل های مخصوص مو، تمام این عناصر را در خود دارند. این مکمل ها، عموماً باید در یک دوره سه ماهه مصرف شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان