//
کدخبر: ۲۶۹۰۶۱ //

ماسک های جراحی بهترین نوع ماسک هستند/ کودکان نیز حتما باید ماسک بزنند!

یک متخصص عفونی، با بیان اینکه ماسک پارچه ای به صورت کوتاه مدت در فضای آلوده از ما در برابر کرونا محافظت می کند، گفت: ماسک پارچه ای زدن از ماسک نزدن بهتر است. کودکان نیز حتما باید ماسک بزنند.

ماسک های جراحی بهترین نوع ماسک هستند/ کودکان نیز حتما باید ماسک بزنند!
به گزارش فرتاک نیوز،

یک متخصص عفونی، با بیان اینکه ماسک پارچه ای به صورت کوتاه مدت در فضای آلوده از ما در برابر کرونا محافظت می کند، گفت: ماسک پارچه ای زدن از ماسک نزدن بهتر است. کودکان نیز حتما باید ماسک بزنند.

دکتر آیدین پورکاظمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ در برخی از افراد با علامت و در برخی دیگر بدون علامت بروز می کند، گفت: افراد در صورت مشاهده علائمی همچون تب، بدن درد، بی اشتهایی، سرفه و گلودرد به پزشک محلی خود مراجعه کنند.

وی شدت بیماری در فصل زمستان گذشته را بیشتر دانست و افزود: افراد در صورت ابتلا به کرونا علامت بیشتر و شدیدتری بروز می دانند و ناتوان می شدند، اما اکنون افراد مبتلای بی علامت بیشتر هستند.

این متخصص بیماری های عفونی، با بیان اینکه شیوع بیماری های فصلی نباید با علائم کرونا اشتباه گرفته شود، تصریح کرد: در فصل گرم سال با گرمازدگی، فاسیولا و تب بیجار مواجه هستیم و برخی در صورت ابتلا به این بیماری ها، تصور می کنند کرونا دارند.

پورکاظمی، بیماری کووید۱۹ را مجموعه ای از ویروس ها دانست که برخی از علائم آن شبیه بیماری های دیگر است و یادآور شد: در فصل زمستان با آنفلوآنزا مواجه بودیم که علائمی مانند کرونا داشت لذا مردم با مشاهده هرگونه تب و گلودرد نگران نشوند، اما یادمان نرود که اپیدمی کرونا همچنان وجود دارد و جدی است.

وی استان گیلان را مستعد شیوع دوباره کرونا دانست و اظهار کرد: هشدارهای بهداشتی باید جدی گرفته شود و مهمترین نکته استفاده از ماسک در مکان های عمومی بسته و سرپوشیده مانند فروشگاه ها و مراکز خرید و مطب ها و ادارات و... است.

این متخصص عفونی، با اشاره به اصول استفاده از ماسک، خاطرنشان کرد: ماسک باید به گونه ای باشد که از رسیدن ذرات آلوده به دستگاه تنفسی جلوگیری کند؛ البته ماسک های جراحی بهترین نوع ماسک هستند، اما استفاده از چنین ماسک هایی برای همگان امکان ندارد.

پورکاظمی، استفاده از ماسک در فضاهای باز عمومی همراه با فاصله گذاری فیزیکی را الزامی ندانست و بیان کرد: افرادی که در مراکز درمانی و داروخانه ها و مطب پزشکان هستند و یا بیمار کرونایی محسوب می شوند، حتما باید ماسک بزنند.

وی با بیان اینکه ماسک های بهداشتی و پارچه ای کیفیت لازم برای جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی را ندارند، گفت: ماسک پارچه ای به صورت کوتاه مدت در فضای آلوده از ما محافظت می کند، اما ماسک پارچه ای زدن از ماسک نزدن بهتر است. کودکان نیز حتما باید ماسک بزنند، زیرا در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

این متخصص عفونی، با تاکید بر لزوم استفاده از الیاف استاندارد برای تهیه ماسک، خاطرنشان کرد: اگر پارچه یا الیاف به کار رفته در ماسک استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت نباشد، حساسیت ایجاد می کند و راه های تنفسی را بی بندد و فرد دچار تنگی نفس و سرفه و سوزش گلو می شود که علائم آن مانند کروناست.

وی از افراد خواست در صورت مشاهده تب و لرز حتما به پزشک مراجعه کنند و یادآور شد: چون در فصل تابستان قرار داریم، احتمال سرماخوردگی بسیار کم است و اگر تب و لرز با احساس کوفتگی بدن و سردردهای شدید و مشکلات گوارشی همراه باشد، مشورت با یک پزشک درباره کرونا ضرورت دارد. در چنین مواردی تست حلق قابل انجام است.

پورکاظمی آزمایش خون را برای تشخیص ابتلای فرد به کرونا در گذشته و ایمنی بدن دانست و اضافه کرد: ماسک از آلوده شدن دستگاه تنفسی ما جلوگیری می کند، اما نباید شست وشوی مداوم دست ها با آب و صابون را فراموش کنیم، زیرا دست های آلوده نیز می تواند ویروس را به دستگاه تنفسی ما برساند.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از دستکش حتما به طور مداوم تعویض شود، گفت: افرادی که دستکش دارند، نباید با همان دستکش به جاهای مختلف دست بزنند و بعد از هر بار استفاده آن را دور بیاندازند تا ویروس ها را انتقال ندهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان