//
کدخبر: ۲۶۵۵۴۰ //

ساخت دستگاه ضدعفونی محیط با دور ریز وسایل خانگی

خبرنگار قروه ای توانست در کمتر از نصف روز دستگاه ضدعفونی کننده محیط و دست با نام(بدر۱)را در مقابله با ویروس کرونا تولید کند

ساخت دستگاه ضدعفونی محیط با دور ریز وسایل خانگی

به گزارش فرتاک نیوز؛ چند ماهی است ویروس کرونا بر بیشتر مناطق دنیا سایه افکنده است و موجب مرگ و بیمار انسانهای فراوانی در سراسر جهان هستی شده است و پزشکان تنها راه مقابله با آن را رعایت فاصله اجتماعی،ضدعفونی کردن محیط،شست و شوی دستها و...است که هر کدام از این راهکارها علاوه بر صرف هزینه فراوان موجب مصرف بیش از حد آب و آلودگی محیط زیست در نتیجه ورود انواع شوینده های شیمیایی می شود.در نتیجه این خبرنگار قروه ای و بسیجی پایگاه شهید شیرودی شهر دزج در کنار فعالیت رسانه ای خود توانسته بعنوان مخترع در طرحی ابتکاری در کمتر از نصف روز دستگاه ضدعفونی کننده محیط و دست را تولید کند.

این خبرنگار، مخترع و بسیجی پایگاه شهید شیرودی شهر دزج می گوید:از ابتدای شیوع ویروس کرونا که از ماههای آخر سال گذشته شروع شد به صورت جهادی و خودجوش تاکسی‌های مسافربری شهر قروه را در دو نوبت صبح و عصر با پمپ های دستی ضد عفونی می کردم.

روح‌الله‌زرین که حالا دفتر کار خود را به کارگاه تولید ایده به اختراع و ابتکار تبدیل کرده است،ادامه می دهد:در دو ماه اخیر نیز برای ضدعفونی کردن اماکن تجاری در مقابله با ویروس کرونا توانستم موفق عمل کنم و چند مجتمع تجاری شهرستان قروه را که تردد زیادی در آن صورت می گرفت ضدعفونی کردم.

دستگاه ضدعفونی محیط- روح الله زرین

وی با اشاره به آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف انواع شوینده و ضدعفونی کننده‌ها اظهار  داشت:مصرف وایتکس،ژل،الکل و...برای ضدعفونی کردن محیط و دست و صورت در مقابل ویروس کرونا ضروری است اما این امکانات نیازمند هزینه فراوان خرید است که برای همه مردم امکان پذیر نیست.

زرین تصریح کرد:چنین شرایطی موجب شد به فکر تولید دستگاه ضدعفونی کننده محیط،دست و صورت،لباس و...باشم و با تکیه بر خداوند این دستگاه کاملا بومی را در کمتر از نصف روز با نام (رعد۱)تولید کنم.

وی در ادامه اذعان داشت:این دستگاه از دو بخش الکترونیکی و شیمیایی بی‌خطر تشکیل شده است که با برق خودرو،خانگی(۲۲۰ ولت)،باتری تلفن همراه و تلمبه بادی نیز قابل روشن شدن است.و با وسایل دور ریز خانگی که ارزش آن کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است تولید شد.

دستگاه ضدعفونی محیط- روح الله زرین

این خبرنگار مخترع ادامه می دهد:طرح اولیه این دستگاه ضدعفونی کننده در مقابل ویروس کرونا نسبت به پمپ های بادی،دستی و صنعتی یک در صدم آب مصرف می کند و در اماکن عمومی مانند سرویس های بهداشت،ورودی مجتمع های تجاری،تاکسی های مسافربری،ادارات،مراکز بهداشتی و درمانی و..‌قابل نصب و استفاده است‌.

زرین در ادامه افزود:این دستگاه ضدعفونی کننده در مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار است که به صورت ابتکاری تولید می شود و نیازمند حمایت مسئولان شهری و استانی در کردستان است چرا که تولید انبوه آن علاوه بر رونق اقتصادی،اشتغالزایی و...می تواند گام مثبتی در زمینه کاهش ابتلا به ویروس کرونا برداشته شود‌.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری نهادهای دولتی و شخصی آماده تولید انبوه این دستگاه ضدعفونی کننده در مقابله با ویروس کرونا را دارم که با فراهم کردن چنین شرایطی می توان شاهد کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا بود.

زرین در ادامه افزود:ساختار این دستگاه ضدعفونی کننده محیط به صورت بخار بی خطر است و در چند دقیقه همه چیز از جمله بدن انسان و محیط را ضدعفونی می کند و چون هیچ نوع رطوبتی از خود بر جای نمی گذارد برای تجهیزات مختلف مانند قطعات الکترونیکی،لباس،تلفن همراه و...زیانی ندارد.

دستگاه ضدعفونی محیط- روح الله زرین

دستگاه ضدعفونی محیط- روح الله زرین

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان